آمریکا بدون تجهیرات زرهی به رقه می رود ... نبرد چگونه خواهد بود؟

آمریکا بدون تجهیرات زرهی به رقه می رود ... نبرد چگونه خواهد بود؟
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 13:28

پایگاه خبری "دبکا فایل" رژیم صهیونیستی گزارشی را درباره حمله به گروه تروریستی داعش در شهر رقه سوریه منتشر کرد.

العالم - سوریه
در گزارش این پایگاه خبری آمده است که کاروان بزرگی از نیروهای آمریکایی شامل کامیون های نظامی با پلاک اقلیم کردستان عراق و با سلاح و مهمات روز سه شنبه گذشته از مرز کردستان گذشته و وارد خاک سوریه شدند.
در این گزارش که در پایگاه خبری وطن ترجمه و منتشر شده، آمده است که هواپیماهای ترابری آمریکا اخیرا فرودگاهی را در اربیل برای هلی برن تجهیزات و مهمات به خدمت گرفته و مقدار قابل توجهی سلاح از جمله مسلسل های سنگین و توپخانه سبک برای نیروهای سوریه دموکراتیک در رقه سوریه ارسال کرده اند.
این پایگاه خبری اسرائیلی خاطرنشان می کند که نیروهای سوریه دموکراتیک حدود 50 تا 60 هزار جنگجو در اختیار دارند که از اغلب از نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای عشایر عرب در شمال سوریه هستند. سه روز بعد خبرهایی در آنکارا منتشر شد دال بر اینکه ارتش ترکیه عملیات نظامی خود را که 9 ماه قبل در آگوست 2016 آغاز کرده بود، به پایان رسانده است. ترک ها در این عملیات حدود 6000 کیلومتر مربع در شمال سوریه را تصرف کردند. البته با این که این کشور مدعی شده است که عملیات، موفقیت آمیز بوده است اما ارتش ترکیه نتواست سه هدف اصلی خود را از جمله ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و حمله به شهر منبج که دراشغال کردهاست تحقق بخشد و نهایت این که منطقه مرزی همچنان در اشغال شبه نظامیان کرد است.
منابع نظامی و اطلاعاتی گفتند که مخاطب اصلی ترکیه از اعلام پایان عملیات، واشنگتن و مسکو است چرا که این دو سال گذشته از ترکیه خواسته بودند عملیات خود را متوقف کند کما اینکه امریکا و روسیه با مشارکت ترکیه در این عملیات مخالف بودند.
ناظران نظامی می گویند تحرکات نیروهای سوریه دموکراتیک برای تصرف رقه و انتقال فرماندهان آمریکایی به آنجا، رصد شده است. این ناظران می گویند برآوردهای فرماندهان آمریکایی که معتقدند فقط 15 هزار سرباز برای این عملیات کافی است، بسیار خوشبینانه است؛ زیرا بدون نیروهای زرهی، تصرف این شهر حتی با وجود پشتیبانی گسترده هوایی آمریکا بسیار دشوار خواهد بود. مخصوصا که ناظران معتقدند خودروهای زرهی آمریکا که از مرز کردستان به سوی سوریه عبور کرده اند برای این عملیات کم بوده و پاسخگوی نیازهای این حمله نخواهند بود.
208

پربیننده ترین خبرها