با برگزاري نشست مخالفان در دمشق محقق شد؛

آغاز رايزني براي حل بحران سوريه

 آغاز رايزني براي حل بحران سوريه
سه شنبه 7 تير 1390 - 12:09

دمشق (العالم) ـ استاد قوانين بين الملل تأکيد کرد: با وجود برخي انتقادات درباره نشست ديروز (دوشنبه) مخالفان دولت سوريه در دمشق، اين نشست سرآغازي براي رايزني درباره رفع بحران سوريه و حل مسايل مختلف به شمار مي رود.

عصام تکروري سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: همه شخصيت هاي شرکت کننده در نشست ديروز به قانون اساسي و منافع ملي که همه مردم سوريه بدان اعتقاد دارند؛ معتقدند و بر اين باورند که سوريه در انحصار هيچ شخص، گروه يا حزبي نيست.

وي تصريح کرد که صندوق هاي انتخابات بايد تعيين کند که چه کساني بر کشور حکومت کنند و يا به پارلمان راه يابند.

اين استاد قوانين بين الملل اظهار اميدواري کرد که با مخالفان دولت سوريه با واقع بيني برخورد شود.

تکروري از همه مخالفان شرکت کننده در نشست دمشق خواست با ديد واقع بينانه تري با امور برخورد کنند و ديدگاه مردم مبني بر ضرورت بازگشت آرامش به کشور و تبديل سوريه به يک کشور دموکراتيک را مدنظر قرار دهند زيرا اين امر باعث تقويت جايگاه کشور به عنوان يکي از محورهاي مقاومت در منطقه خواهد شد.

استاد قوانين بين الملل افزود: ملت سوريه به خوبي مي داند که برخي افراد به امنيت کشور آسيب رسانده اند و همچنان حرمت سوريه را مورد هدف قرار مي دهند و همچنين گروه هاي مسلح با سوء استفاده از شرايط موجود به نيروهاي ارتش حمله مي کنند.

تکروري از مخالفان خواست با واقع بيني با حوادث برخورد کرده و رويدادهاي ميداني را به طور بي طرفانه ارزشيابي کنند همچنين ميان شهروندان خواستار حقوق قانوني خود و گروه هاي مسلح مورد حمايت بيگانگان که درصدد تخريب کشور و ايجاد ناامني و انتشار شايعات در راستاي اهداف اجانب هستند؛ تفاوت قايل شوند.

پربیننده ترین خبرها