عملیات نظامی ویژه در سوریه

عملیات نظامی ویژه در سوریه
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 23:08

روزنامه انگلیسی " سان " از همکاری نیروی هوایی ویژه ی انگلیس با نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه در عملیات تسلط بر سد فرات و فرودگاه الطبقه در سوریه خبر داد.

العالم سوریه

به گزارش این روزنامه، نیروی هوایی ویژه انگلستان عملیات موفقیت آمیزی در سرزمین های تحت تسلط داعش در مواضع استراتژیک مهم یعنی سد الطبقه و پایگاه هوایی فرودگاه الطبقه انجام داد.

بر اساس اعلام این روزنامه، نیروهای انگلیسی در پایگاه هوایی الطبقه و سد الفرات امنیت برقرار کردند، فرماندهان و مسئولان نظامی نیز امیدوارند این پایگاه های حیاتی، محلی برای هدف قرار دادن پایتخت داعش در الرقه باشد.

یک منبع در گفت وگو با این روزنامه گفت : این عملیات عمدی و به خوبی برای آزادی دو پایگاه استراتژیک برنامه ریزی شده بود.

نیروهای ویژه انگلیس، شبانه برای بررسی نقاط قوت و ضعف این منطقه، عملیات  چترنجات  را اجرا کردند به گونه ای که پیش از پیوستن به بیش از 500 نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه،اهداف دشمن را شناسایی کردند.

این در حالی است که هیات انگلیسی با بالگردهای تهاجمی آمریکایی و هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه های سنگین پشتیبانی  می شد.

این روزنامه در پایان نوشت :عملیات اخیر که به تسلط بر فرودگاه الطبقه منجر شد؛ انقلاب و تحول بزرگی به شمار می رود زیرا این فرودگاه از الرقه پایگاه داعش که حدود 4000 پیکارجو را در خود جای داده، زیاد فاصله ندارد.

وزارت دفاع انگلیس نیز هیچ توضیحی درباره عملیات اخیر نداد.
217

پربیننده ترین خبرها