معاون دبیرکل حزب الله تشریح کرد:

امام خامنه ای رهبری منحصر به فرد و احیاگر واقعی اسلام

امام خامنه ای رهبری منحصر به فرد و احیاگر واقعی اسلام
سه شنبه 15 فروردين 1396 - 08:34

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد که امام خامنه ای رهبر اسلامی منحصر به فردی در عصر حاضر و احیاگر واقعی اسلام در زمینه فکری هستند و معتقدند که اقتصاد مقاومتی باید بر اساس تولید داخلی باشد.

العالم-لبنان
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با پایگاه «العهد» درباره شخصیت رهبر معظم انقلاب و کتاب خود با نام «الولی المجدد» (رهبر احیاگر) توضیحاتی ارائه کرد.

وی در رابطه با شخصیت رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امام خامنه ای رهبر اسلامی منحصر به فردی در عصر حاضر هستند که میان تفکر اصیل اسلامی با گستردگی و تنوعش و فرهنگ جهانی در مناطق مختلف جمع کرده اند و برخوردار از قدرت تحلیل تطبیقی میان افکار مختلف و استفاده از روش های نوین در سطحی بالا هستند. ایشان احیاگر واقعی اسلام در زمینه فکری و در زمینه تجربی در محیط پیرامونی با تمام چالش ها و نیازهایش هستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره کتاب «رهبر احیاگر» نوشته خود نیز گفت: این کتاب توضیحی درباره خطوط فکری امام خامنه ای در زمینه اسلام است. این کتاب به صورت معقول شخصیت ایشان را به ویژه در زمینه فکری و سیاسی معرفی می کند. متوجه شدم که امام خامنه ای در میان اقشار زیادی از مردم با این گستردگی و شمولیت شناخته شده نیستند و با مطالعه سخنان و مواضعشان این کتاب را نگارش کردم.

وی درباره نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص آزادی و زن نیز بیان می دارد: امام خامنه ای آزادی را محدود به ضوابط حرام و حلال می دانند و برای آن حدود تعیین می کنند و از سخن گفتن درباره وجود حدود و موانع ابا نمی کنند. در زمینه موضوعات مربوط به زنان نیز ایشان احیاگر و باجرأت هستند و معتقدند که زن در زمینه های مشخص آزاد و در دیگر زمینه ها محدود است. ایشان معتقدند که زن می تواند زندگی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی خود را دنبال کند ولی مسأله اصلی این است که مادری و همسری را فراموش نکند. ایشان به توازن در نقش زن در جامعه و خانواده دعوت می کنند.

شیخ نعیم قاسم در رابطه با علت نامگذاری سال جدید در ایران به نام اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب و سیاست های اقتصادی در تفکرات ایشان نیز تاکید کرد: امام خامنه ای معتقدند که اقتصاد مقاومتی باید بر اساس تولید داخلی باشد و از کالاهای داخلی استفاده شود و واردات نیز در کالاهای محدودی باشد؛ آن هم با تمرکز و تاکید بر اهمیت خودکفایی در زمینه های تکنولوژی و جنبش علمی.

وی در ادامه درباره دیدگاه رهبری در خصوص فلسطین و حزب الله لبنان نیز بیان داشت: ایشان نسبت به برقراری روابط با کشورهای عربی و اسلامی تمایل دارند و اسلام را وجه اشتراک مسلمانان برای وحدت می دانند. فلسطین مسأله بزرگی در تفکر ایشان است و نخستین اولویت در مقابله با خط منحرف جهان را مبارزه با اسرائیل می دانند. دیدگاه امام خامنه ای در قبال حزب الله دیدگاهی عالی است و ایشان حزب الله را الگویی برای تحرکات اسلامی می دانند.

معاون حزب الله لبنان در پایان درباره دیدگاه رهبری در زمینه جنگ نرم هم گفت: امام خامنه ای تنها رهبر در جهان اسلام هستند که نسبت به جنگ نرم هشدار دادند و درباره اهداف آن بسیار سخن گفتند. نکته مهم در کلام ایشان، امکان مبارزه در جنگ نرم است و دانشجویان نیز افسران جنگ نرم محسوب می شوند.

مهر

پربیننده ترین خبرها