نگرانی چین از سپر موشکی آمریکایی "تاد"

نگرانی چین از  سپر موشکی آمریکایی
سه شنبه 15 فروردين 1396 - 11:09

کارشناسان اعلام کردند، چین به شدت با استقرار سپر دفاع موشکی پیشرفته "تاد" آمریکا در کره‌ جنوبی مخالف‌ است چراکه نمی‌داند آیا این تدابیر دفاعی علاوه بر کره شمالی قادر به رهگیری و مقابله با برنامه اتمی پکن نیز هستند یا خیر.

العالم ـ آسیا

به گزارش خبرگزاری رویترز، مخالفت پکن با استقرار سپر دفاع موشکی تاد در جنوب سئول به یکی از اختلافات بزرگ در روابط دو جانبه میان آمریکا و چین تبدیل شده و قرار است در نشست قریب‌الوقوع میان شی جینپینگ و دونالد ترامپ، روسای جمهور دو کشور به بحث گذاشته شود.

اگرچه آمریکا اعلام کرده که استقرار سپر دفاع موشکی تاد برای حفاظت از سئول در برابر تهدیدات اتمی و موشکی رو به رشد کره شمالی لازم است اما برخی استراتژیست‌های چینی معتقدند که این سیستم دفاعی همچنین تهدیدی برای دوام بازدارندگی اتمی چین محسوب می‌شود.

ژانگ بائو هوئی، کارشناس بازدارندگی اتمی چین مستقر در هنگ کنگ گفت: کاملا مشخص است که هیچ کس در چین دقیقا نمی‌داند که توانایی‌های فنی سپر دفاع موشکی تاد چیست و این بخشی از مشکل است.

وی افزود: توانایی‌های کامل سپر دفاع موشکی تاد محرمانه هستند در نتیجه یک خلأ اطلاعاتی کامل در بین استراتژیست‌های چینی وجود دارد. استراتژیست‌ها باید بدترین سناریو را مدنظر بگیرند به طور مثال اگر این تدابیر دفاعی در جای نادرستی مستقر شوند، بیشترین نگرانی را برای چینی‌ها به وجود می‌آورد.

برخی کارشناسان چینی نگرانند که رادارهای تاد آنقدر پیشرفته باشند که به آمریکا اجازه دهند که آزمایشات و برنامه‌های موشکی چین را رهگیری کنند و واشنگتن برای مقابله با هرگونه حمله آتی چین خود را بهتر آماده سازد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها