آمریکا: شورای امنیت بر ایران و سوریه تمرکز می کند.

آمریکا: شورای امنیت بر ایران و سوریه تمرکز می کند.
سه شنبه 15 فروردين 1396 - 14:38

نماینده آمریکا در سازمان ملل از تمرکز جلسه آتی شورای امنیت بر موضوع ایران و سوریه بجای فلسطین و اسرائیل خبر داد.

 العالم-آمریکا

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد برای اولین بار در سال‌ها اخیر، شورای امنیت در جلسه ماهانه خود درباره مسائل خاورمیانه - که این ماه (آوریل) برگزار خواهد شد – روی مناقشات فلسطین-اسرائیل تمرکز نخواهد کرد.

هیلی طی یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: به‌جای موضوع فلسطین، جلسه آتی شورای امنیت حول ادعای حمایت ایران از تروریسم، حزب‌الله و حماس و همچنین بحران سوریه برگزار خواهد شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی با انتقاد شدید از رویکرد ضد اسرائیلی ملل متحد، تاکید کرد آمریکا دیگر چنین مسئله‌ای را تحمل نمی‌کند زیرا اقدامات زیادی در رابطه با درگیری‌های اسرائیل و فلسطین انجام شده اما درباره مسائل دیگر (ایران و سوریه) تلاش کافی صورت نگرفته است.

نماینده آمریکا با رویکردی کاملا حامی رژیم صهیونیستی افزود: «تا زمانی که فلسطینیان به پای میز مذاکره نیایند، ما نیز از اقدامات آنها در سازمان ملل حمایت نخواهیم. ما دیگر نمی‌خواهیم شاهد فعالیت‌هایی علیه اسرائیل یا به نفع فلسطین در سازمان ملل باشیم تا زمانی که مذاکرات انجام نشود.»

«دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز ضمن استقبال از موضع ضد فلسطینی نیکی هیلی در حمایت از اسرائیل گفت سپردن ریاست دوره‌ای شورای امنیت به او یک نقطه عطف خواهد بود و خواستار گشوده شدن پرونده ایران در این نهاد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها