بسیج عراق: 70 درصد تروریست‌های داعش عراقی هستند

بسیج عراق: 70 درصد تروریست‌های داعش عراقی هستند
سه شنبه 15 فروردين 1396 - 20:08

سخنگوی نیروهای بسج عراق اعلام کرد که 70درصد از نیروهای داعش در موصل اتباع عراقی هستند.

العالم - عراق

«احمد الاسدی» سخنگوی بسیج عراق با بیان اینکه آمار آمریکایی‌ها درباره تعداد تروریست‌های داعش دقیق نیست، اعلام کرد که این آمار فقط ناظر بر داخل موصل است و مناطق اطراف آن را در بر نمی‌گیرد.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج عراق، «الاسدی» گفت: ارقامی که مسئولان آمریکایی می‌گویند و اینکه تعداد تروریست‌های داعش را نزدیک به هزار تن ذکر کرده‌اند فقط برای داخل شهر موصل است.

او افزود: تعداد تروریست‌های داعش در استان نینوی یعنی در مناطق «تلعفر»، «المحلبیه» و بخش غربی موصل 2 هزار تن است و در منطقه ما بین دو رود دجله و فرات نیز تعداد آنها به 3 هزار نفر می‌رسد.

سخنگوی بسیج عراق همچنین خبر داد که 70 درصد اعضای داعش در داخل عراق از اتباع عراقی هستند و مابقی از اتباع دیگر کشورهای عربی و غیر عربی هستند.

به گفته وی، تروریست‌ها در داخل شهر بین 200 تا 300 هزار غیر نظامی را به اسارت خود در آورده‌اند و این باعث می‌شود تا عملیات دشوار شود چرا که حفظ جان غیر نظامیان برای تک تک رزمندگان اولویت اول را دارد.

احمد الاسدی همچنین تأکید کرد: باز کردن مسیر فرار برای داعش جزو گزینه‌های ما نیست و تجربه ثابت کرده است که اگر بگذاریم فرار کنند دوباره در یک منطقه دیگر به تهدید خود ادامه می‌دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها