حماس اعلام کرد:

تکذيب توافق درباره نخست وزير دولت فلسطين

تکذيب توافق درباره نخست وزير دولت فلسطين
سه شنبه 7 تير 1390 - 14:11

عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس" ادعاي برخي رسانه ها در باره توافق اين جنبش با فتح در باره نخست وزير دولت آتي فلسطين را تکذيب کرد.

برخي رسانه ها اخيرا مدعي شدند که دو جنبش حماس و فتح در مورد انتخاب محمد مصطفي به عنوان رييس دولت وحدت ملي فلسطين به توافق رسيده اند.

به گزارش سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم "عزت الرشق" عضو دفتر سياسي حماس با تکذيب اين اين خبر گفت: تا اين لحظه توافقي ميان جنبش هاي فتح و حماس در مورد نامزدهاي پيشنهادي براي تصدي منصب نخست وزيري در دولت توافق ملي آتي صورت نگرفته است.

عضو دفتر سياسي حماس تاکيد کرد که بايد به مفاد توافقنامه آشتي ملي؛ به ويژه بند مربوط به تعيين نخست وزير و وزيران با کفايت و توانمند ملي آن هم با توافق حماس و فتح و گروه هاي فلسطيني احترام گذاشت و نبايد طرفي در اين زمينه خواست خود را بر طرف ديگر تحميل کند.

الرشق افزود: در جريان نشست اخير رهبران فتح و حماس در قاهره پايتخت مصر، اسامي نامزدهاي پيشنهادي براي تصدي رياست دولت وحدت ملي مطرح شد و تعداد آنان به 4 نفر تقليل يافت.

وي با بيان اين که چهار نامزد تصدي نخست وزيري دولت وحدت ملي فلسطين شامل مازن سنقرط، محمد مصطفي، يحيي السراج و مامون ابوشهلا هستند؛ تاکيد کرد که در نشست اخير قاهره توافقي در مورد تعيين نخست وزير آتي از ميان اين چهار نفر صورت نگرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رساني فلسطين، عضو دفتر سياسي حماس افزود: قرار بود پس از گذشت يک هفته از اين نشست محمود عباس رييس انتصابي تشکيلات خودگردان فلسطين با خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس ديدار کند، ولي اين اقدام بنا به درخواست مسوولان  فتح به تعويق افتاد.
 
وی علاقه مندي حماس به تحقق آشتي ملي واقعي و اجراي تمامي بندهاي اين توافقنامه را مورد تاکيد قرار داد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها