روسیه: داعش و النصره سلاح شیمیایی دارند

روسیه: داعش و النصره سلاح شیمیایی دارند
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 22:01

نماینده روسیه اعلام کرد؛ سازمان منع تسلیحات شیمیایی تایید کرده که دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره مواد شیمیایی از جمله گاز سارین و خردل در اختیار دارند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، ولادیمیر سافرونکوف نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت روز چهارشنبه اعلام کرد تهدید باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا درخصوص توسل به اقدام نظامی در صورت عبور از خط قرمز و استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه، منجر به چنین حملاتی شده است.

سافرونکوف گفت: تروریست ها و گروه های افراطی با استفاده از سلاح های شیمیایی اقداماتی تحریک آمیز انجام می دهند و از این طریق تلاش می کنند دولت سوریه را بی اعتبار کنند و بهانه ای برای توسل به اقدام نظامی علیه یک حکومت مستقل به وجود آورند.

نماینده روسیه اعلام کرد: سازمان منع تسلیحات شیمیایی تایید کرده که دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره مواد شیمیایی از جمله گاز سارین و گاز خردل در اختیار دارند و جنجال مستمر درباره آن چه که در حومه ادلب رخ داد بخشی از حمله تبلیغاتی علیه دولت سوریه است.

سافرونکوف گفت: هیاهوی کنونی درباره حوادث حومه ادلب سوریه بخشی از حمله به دولت سوریه است. بی توجهی های شورای امنیت باعث دلگرمی و تشویق شورشیان در استفاده از سلاح شیمیایی و فرار از مجازات بوده است.

تلاش تروریست ها برای وادار کردن آمریکا به حمله نظامی به سوریه

وی تاکید کرد: گروه های معارض نظام سوریه گزارش های دروغین به هیئت حقیقت یاب مشترک ارائه کرده اند. تصاویری که گروه های معارض به این هیئت ارائه کرده اند، دروغین بوده است.

نماینده روسیه گفت: واقعیت های موجود بیانگر رابطه معارضان سوری با تروریست ها برای بزرگ نشان دادن فاجعه انسانی در سوریه است.

وی افزود: سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی تایید کرده است که داعش و جبهه النصره دارای محموله های مواد شیمیایی هستند. طرح روسیه در سوریه مبارزه با تروریسم است و باید تحقیقات کاملی درباره حادثه خان شیخون صورت گیرد و عاملان این حادثه مشخص شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها