کودتای نظامی احمد شفیق علیه دولت سیسی؟!

کودتای نظامی احمد شفیق علیه دولت سیسی؟!
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 23:20

روزنامه پرتیراژ مصری در اطلاعیه‌ای به دستگاه های رسمی این کشور اعلام کرد که هک شدن سرویس پیامک این روزنامه موجب انتشار خبری فوری با مضمون احتمال کودتای نظامی علیه دولت سیسی شده است.

العالممصر

روزنامه "الوطن" نزدیک به دولت مصر در اطلاعیه ای به دستگاه های رسمی این کشور اعلام کرد که هک شدن سرویس پیامک این روزنامه، به انتشار خبر فوری و جعلی مربوط به وجود تحرکاتی برای کودتای نظامی علیه دولت سیسی به رهبری احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و رقیب سیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، منجر شده است.

براساس این گزارش برخی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، در پیامی کوتاه به نقل از این روزنامه از احتمال کودتای نظامی علیه دولت السیسی خبر دادند.

دیروز سه‌شنبه برخی سایت‌های اجتماعی مصر به نقل از روزنامه الوطن مصر این پیام کوتاه را منتشر کردند که "اخباری درباره تحرکات برخی فرماندهان ارتش وابسته به أحمد شفیق برای اجرای کودتای نظامی در کشور وجود دارد."

پس از انتشار این مطلب در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، روزنامه الوطن در سایت خود نوشت، سرویس پیامک این روزنامه از سوی افراد ناشناس هک شده و آنها پیام مغرضانه‌ای درباره کودتای دروغین منتشر کرده‌اند.

این روزنامه همچنین از مخاطبان خود خواست تا به این شایعات توجه نکنند و تأکید کرد که با عاملان انتشار این شایعه برخورد خواهد شد.

پخش شایعه کودتای نظامی علیه دولت در مصر در حالی است که عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر به واشنگتن سفر کرده است و دیروز نیز با عبدالله دوم شاه اردن و تعدادی از مقامات آمریکایی دیدار کرد.

احمد شفیق آخرین نخست‌وزیر دوره حسنی مبارک است که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2012 در مقابل رقیب خود محمد مرسی شکست خورد و پس از آن مصر را ترک کرد و از آن زمان تا کنون در امارات سکونت دارد.

مقامات مصری هنوز درخصوص این امر موضع گیری نکرده اند و احمد شفیق نیز که همچنان در خارج از مصر به سر می برد، واکنشی به این مساله نشان نداده است.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها