ادعای سوچی: در میانمار پاکسازی قومی وجود ندارد!

ادعای سوچی: در میانمار پاکسازی قومی وجود ندارد!
پنج‌شنبه 17 فروردين 1396 - 08:21

مهمترین مقام سیاسی میانمار در ادعایی پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا را تکذیب کرد.

العالم - آسیا

آنگ سان سو چی، مهمترین مقام سیاسی میانمار در مصاحبه‌ای با شبکه بی‌بی‌سی مدعی شد در کشورش پدیده‌ای به نام «پاکسازی قومی» وجود ندارد و اقلیت مسلمان روهینگیا با این معضل روبرو نیستند. وی همچنین مدعی شد از مسلمانان روهینگیا که به میانمار بازگردند، با آغوش باز استقبال خواهد شد!
وی در بخشی از این مصاحبه مدعی شد: «فکر نمی‌کنم چیزی به نام پاکسازی قومی در جریان باشد. فکر می‌کنم پاکسازی قومی برای آنچه رخ می‌دهد، اصطلاح سخت‌گیرانه‌ای است. ... فکر می‌کنم آنجا خصومت زیادی وجود دارد و حتی مسلمانان، مسلمانان را می‌کشند.»
این برنده جایزه صلح نوبل همچنین افزود: «قضیه فقط به پاکسازی قومی مربوط نیست بلکه ماجرا به اختلاف مردم مرتبط است، و ما تلاش می‌کنیم این فاصله برچیده شود.»
مسلمانان روهینگیا در میانمار از حق شهروندی برخوردار نیستند. دولت میانمار آن‌ها را مهاجران غیرقانونی می‌داند که از بنگلادش به این کشور وارد شده اند. آن‌ها به طور معمول با تبعیض مواجه هستند.
در ماه‌های اخیر، حدود 70 هزار مسلمان روهینگیا – که در ایالت شمالی راخین زندگی می‌کردند – برای فرار از عملیات نظامی دولت و ارتش به بنگلادش پناه برده‌اند. سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرد درباره برخورد خشونت‌آمیز ارتش میانمار با مسلمانان روهینگیا تحقیق و تفحص انجام می‌دهد.
سکوت سو چی در قبال رویدادهای مرتبط با مسلمانان روهینگیا، سابقه چندین ده‌ساله وی را در حوزه حقوق بشر خدشه‌دار کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها