مفتی کویتی: انقلاب مصر مشروع نيست

مفتی کویتی: انقلاب مصر مشروع نيست
سه شنبه 7 تير 1390 - 16:43

مفتي وهابي کويتي مدعي شد، انقلاب مردم مصر مشروع نيست، و کساني که در جريان آن کشته شدند، شهيد به شمار نمي آيند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "شيخ عثمان الخميس"، قيام عليه حاکمان يا تظاهرات براي برکناري آنها را "حرام" دانست و تاکید کرد: "اين اقدامات نشانه فساد بزرگي است؛ و کشته ها و قربانيان انقلاب مصر شهيد به شمار نمي آيند".

عثمان الخميس در این اظهارات ويدئويي که در سايتهای اینترنتی منتشر شده است، درباره انقلاب مصر گفت: "اين انقلاب يک قيام اسلامي نبود، بلکه هدف از آن منافع دنيوي بوده است؛ زيرا انقلابيون براي اجراي احکام اسلامي يا دين قيام نکرده اند".

اين روحاني وهابي کويتي در ادامه خاطرنشان کرد: "انقلابيون خواستار ایجاد نظام دمکراتيک بودند، و اين امر يک موضوع ديني نيست. در نتيجه نبايد این گونه انقلابها را مشروع دانست".

وي کسانی را که درجریان انقلاب مصر و تظاهرات و اعتراضات به وسيله نيروهاي امنيتي کشته شدند را شهيد ندانست و گفت: "اين راه شهادت نيست. با اين وجود از خداوند مي خواهيم که آنها را مورد آمرزش قرار دهد".

عثمان خمیس خاطرنشان کرد: "درباره تظاهرات و رأي شرع درباره آن سردرگمي و آراي متعددي وجود دارد. برخي از روي هيجان و نه علم و آگاهي اقدام به صدور فتوا مي کنند، و متأسفانه بيشتر کساني که تظاهرات را مجاز دانسته اند، به علت هيجان چنين حکمي را بدون استناد به منابع محکم شرعي صادر کرده اند".



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها