مرکل و موضع شورای امنیت درباره حمله شیمیایی

مرکل و موضع  شورای امنیت درباره حمله شیمیایی
جمعه 18 فروردين 1396 - 02:53

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان عدم هرگونه تصمیم گیری شورای امنیت سازمان ملل در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون سوریه را "رسوایی" خواند.

العالم - اروپا

مرکل در کنفرانسی مطبوعاتی که روز پنجشنبه، با حضور فرمانداران ایالت های شرقی آلمان در شهر باد موسکاو برگزار شد، حمله شیمیایی به خوان شیخون در سوریه را "هجومی وحشیانه خواند و انجام تحقیقات دراین باره را ضروری دانست".
مرکل با اشاره به اینکه انجام چنین عملیاتی "جنایت جنگی " است، مدعی شد، متاسفانه شواهد بسیاری وجود دارد که  نشان می دهد حکومت بشار اسد در پشت این قضیه ایستاده است.
صدراعظم آلمان تاکید کرد که "عدم صدور هر گونه تصمیمی توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد این حادثه، شرم آور است و کسانی که با تصویب قطعنامه دراین خصوص مخالفت می کنند، باید بدانند که آنها نیز در این باره مسئولیت دارند.
در همین حال، ژنرال "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله که اواسط روز سه شنبه روی داد، یک انبار بزرگ مهمات متعلق به معارضان مسلح را در شرق شهر خان شیخون هدف قرار داده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود این انبار برای تولید و ذخیره کردن گلوله های حاوی گاز سمی استفاده می‌شده است. گلوله‌ها به عراق انتقال می‌یافتند و بارها در آن کشور مورد استفاده قرار گرفتند. کوناشنکوف اشاره کرد که هم عراق و هم سازمان‌های بین‌المللی استفاده شدن چنین تسلیحاتی را از سوی تروریست‌ها را تایید کرده‌اند.
به گفته این سخنگو، همین مهمات شیمیایی در حلب نیز مورد استفاده تروریست‌ها قرار گرفته است و کارشناسان نظامی روس اواخر 2016 نمونه‌هایی از آن تهیه کرده‌اند.
221

پربیننده ترین خبرها