پنتاگون: روسیه از حمله به سوریه اطلاع داشت!

پنتاگون: روسیه از حمله به سوریه اطلاع داشت!
جمعه 18 فروردين 1396 - 08:03

پنتاگون اعلام کرد که روسیه را از عملیات قریب الوقوع به سوریه مطلع کرده بود.

العالم سوریه
وزرات دفاع آمریکا "پنتاگون" اعلام کرد که آمریکا، از قبل روسیه را از حمله موشکی گسترده صبح روز جمعه به پایگاه هوایی سوریه مطلع کرده بود.
"جف دیویس" سخنگوی وزرات دفاع آمریکا گفت: "از قبل به نیروهای روسیه اعلام شد که آمریکا قصد دارد به پایگاه هوایی در غرب سوریه حمله کند."
وی افزود: طراحان نظامی آمریکا تدابیر لازم را در خصوص حضور احتمالی تیم های روسی و یا سوری در پایگاه هوایی سوریه که بامداد روز جمعه با 59 موشک هدایت شونده آمریکایی ها هدف قرار گرفت، اتخاذ کرده بودند.
خبرگزاری فرانسه با انتشار این گزارش خاطرنشان کرد که سفیر روسیه در سازمان ملل متحد دیروز پنجشنبه درباره حمله نظامی احتمالی علیه دولت سوریه هشدار داده و تاکید کرده بود که چنین اقدامی می تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد. 
صبح روز جمعه دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف ۵۹ فروند موشک کروز قرار داده‌اند.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که پایگاه شعیرات، واقع در استان حمص، را بمباران کرده که آمریکا ادعا می کند حمله شیمیایی در استان ادلب از آن پایگاه انجام شده بود.

این حمله تجاوزکارانۀ آمریکا در پی شکستهای سنگین گروه های مسلح از ارتش سوریه در جبهه های مختلف، و پس از حملات تبلیغاتی مغرضانه حامیان گروه های تروریستی در ارتباط با حادثه شهر خان شیخون حلب صورت گرفت.
  
213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها