راهکار عجیب کلینتون برای حل بحران سوریه

راهکار عجیب کلینتون برای حل بحران سوریه
جمعه 18 فروردين 1396 - 10:31

در پی حمله تجاوزکارانه اخیر آمریکا به سوریه، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و رقیب اصلی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، پیشنهاد عجیبی را برای حل بحران سوریه مطرح کرد.

العالم - آمریکا

هیلاری کلینتون طی سخنرانی در نشست «زنان جهان» در نیویورک همزمان با حمله موشکی آمریکا به فرودگاه نظامی الشعیرات در سوریه درخواست کرد همه نیروها و توانایی های هوایی سوریه نابود شود.

کلینتون ادعا کرد: ما برای جلوگیری از اجرای حملات علیه غیرنظامیان و ممانعت از ریختن بمب های سارین بر سر آنان ، باید سلاح ها و امکانات دفاعی سوریه را نابود کنیم.

وی مدعی شد که با این روش می توان به بحران در سوریه پایان داد!

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که یک پایگاه هوایی در سوریه را با 59 موشک هدف قرار داده است. در این حمله شماری کشته و زخمی شده، و خسارتهایی به بار آمده است.

این حمله تجاوزکارانۀ آمریکا در پی شکستهای سنگین گروه های مسلح از ارتش سوریه در جبهه های مختلف، و پس از حملات تبلیغاتی مغرضانه حامیان گروه های تروریستی در ارتباط با حادثه شهر خان شیخون حلب صورت گرفت.

"طلال البرازی" استاندار حمص روز جمعه گفت: حمله موشکی آمریکا به مواضع نظامی سوریه، خدمت به اهداف گروه های مسلح و تروریستی مانند داعش است.
وی افزود: این پایگاه هوایی، در واقع پایگاهی مهم در پشتیبانی هوایی از نیروهای نظامی سوری بود، که عناصر داعش را در شرق حمص و به ویژه اطراف شهر تدمر و چاه های گاز و نفت تعقیب می کردند.

215

 

 

 

پربیننده ترین خبرها