رييس سابق موساد:

بدون مشارکت حماس صلح برقرار نمي شود

 بدون مشارکت حماس صلح برقرار نمي شود
چهارشنبه 8 تير 1390 - 07:05

رئيس سابق سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي "موساد" گفت که بدون مشارکت دادن جنبش حماس در فرايند سياسي و باز کردن کانال هاي سياسي با اين جنبش برقراري صلح گسترده درخاورميانه امکانپذير نيست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، "افرايم هليفي" در گفتگو با راديوي ارتش رژيم صهيونيستي تصريح کرد: بدون مشارکت جنبش حماس در فرايند سياسي و بازکردن کانالهاي ارتباطي مستقيم با اين جنبش در مورد مسايل مختلف برقراري صلح گسترده در منطقه خاورميانه امکانپذير نيست.

وي اظهارداشت : درخواستهاي بين المللي از جنبش حماس براي به رسميت شناختن اسرائيل غيرمنطقي است ؛ زيرا مربوط به يک مسئله ايدئولوژيک مي شود و در مسير بازکردن کانالهاي ارتباطي با جنبش حماس مانع ايجاد مي کند.

هليفي گفت: "به رسميت شناختن اسرائيل نبايد شرطي براي شروع مذاکرات باشد چرا که مي توان با جنبش حماس تعامل کرد؛ بدون آنکه اسرائيل را به رسميت بشناسد و فقط هنگام امضاي توافق نهايي بايد به رسميت شناختن دوجانبه صورت گيرد".

راديو ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد : هليفي از 5 سال پيش تاکنون تلاش مي کند تا همگان را متقاعد کند که گفتگو با حماس يک راهبرد زيرکانه به شمار مي رود زيرا اين جنبش تاثير بزرگي بر مردم فلسطين دارد.

هليفي افزود: اگر بخواهيم به يک توافق محسوس با فلسطيني ها برسيم بايد طرفهاي قدرتمند اقدام به اجراي توافقنامه بکنند.

وي گفت: جنبش فتح خود اقدام به همکاري با جنبش حماس کرده است زيرا اعتقاد کامل دارد که نمي تواند به تنهايي و بدون حماس به مقابله و رويارويي بپردازد.

23
 

پربیننده ترین خبرها