نخستین سنگ قبر دیجیتال جهان در اسلونی! +فیلم

شنبه 19 فروردين 1396 - 11:14

یک شرکت اسلوونیایی از سنگ قبرهایی رونمایی کرده است که به صفحات نمایش 48 اینچی مجهز هستند.

العالم - گوناگون

به نقل از رویترز؛ یک شرکت اسلوونیایی سنگ قبرها را با در نظر گرفتن تحولات فناوری قرن بیست و یکم متحول کرده است. سنگ قبرهای این شرکت به صفحات نمایش 48 اینچی مجهز هستند و می‌توانند تصویر، فیلم و سایر مطالب دیجیتال را نمایش دهند.
گورستان “Pobrezje” در حومه "ماریبور" – دومین شهر بزرگ اسلوونی – به تازگی نسخه آزمایشی یک سنگ قبر دیجیتال مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی نامطلوب و مجهز به امکانات ضدسرقت را به نمایش گذاشت که می‌تواند با بازدیدکنندگان تعامل داشته باشد.
این سنگ قبر در نگاه اول، تفاوتی با سنگ قبرهای عادی ندارد؛ اما تنها چند ثانیه ایستادن در مقابل آن، حسگرهایش را فعال و آن را به صفحه نمایشی تعاملی تبدیل می‌کند که می‌تواند هر محتوایی را به نمایش درآورد.
مدیر شرکت “Bioenergija” که این سنگ قبرهای دیجیتال را به فروش می‌رساند به رویترز گفت: «سنگ قبر ما این امکان را ایجاد می‌کند که هر محتوایی را در کنار نام و نام خانوادگی فرد متوفی درج کنید. اگر بخواهید می‌توانید یک رمان کامل بنویسید. می‌توانید آنجا تصویر یا یک فیلم بگذارید.»
وی می‌افزاید: «این سنگ قبر حسگری دارد که وقتی فردی اطرافش نیست، تنها نام شخص متوفی و سال تولد و مرگش را نشان می‌دهد... این به ذخیره انرژی و دوام صفحه نمایش کمک می‌کند و به افزایش عمر سنگ قبر منجر می‌شود.»
این سنگ قبر با همکاری «میلان زورمن،» استاد دانشگاه حوزه رایانه در شهر «ماریبور» طراحی شد. وی می‌گوید در حال کار بر روی یک نرم‌افزار ویژه تلفن‌های همراه برای این سنگ قبر است تا جنبه‌های تعاملی آن افزایش یابد.
وی می‌گوید: «قصد داریم صدا را به هدفون‌های متصل به تلفن‌های همراهی بیاوریم که از نرم‌افزار ما استفاده می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند با این روش به فیلم‌هایی که بر روی سنگ قبر نمایش داده می‌شود گوش کنند.»
این قبرستان اسلوونی مدعی است صفحه نمایش 48 اینچی آن‌ها نخستین سنگ قبر دیجیتال جهان است. هزینه ساخت این سنگ قبر 3000 یورو (3189 دلار) است و شرکت طراح آن تا کنون چندین سفارش سنگ قبر دیجیتال دریافت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها