اذعان عربستان به استفاده از بمب های خوشه ای دریمن

شنبه 19 فروردين 1396 - 12:13

سخنگوی ائتلاف متجاوز عربستان به یمن گفت این کشور در برابر دریافت سلاح به انگلستان پول می دهد.

العالمعربستان
سرلشکر "احمد عسیری " گفت :این سلاح ها هدیه نیست و عربستان با خرید سلاح در صدد تقویت توان نظامی خود است که  انگلستان نیز از این رهگذر پولی به دست می آورد.
عسیری در گفت وگو با شبکه بی بی سی گفت : پول هایی که عربستان به انگلستان می دهد صرف امور اقتصادی  این کشور می شود.
وی با تکذیب این جمله که عربستان سلاح ها را هدیه می گیرد،افزود: اگر انگلستان فروش سلاح را متوقف کند، ربستان  به دنبال بازار دیگری خواهد بود.

عسیری در پاسخ به سئوالی درباره مانع تراشی برای ارسال کمک های بشردوستانه به یمن گفت : این ائتلاف  کامیون های حامل کمک های بشردوستانه را از مناطق تحت تسلط حوثی ها بازگرداند  تا از  قاچاق سلاح به حوثی ها  جلوگیری کرده و آنان را به نشستن بر دور میز مذاکرات وادار کند.

وی با توجیه کردن استفاده از بمب های خوشه ای گفت : بمب های خوشه ای سلاح شیمیایی  و ممنوع نیست بلکه بخشی از توان نظامی است که نیروی هوایی کشورهای سراسر دنیا از آن استفاده می کند.
وی در پاسخ به اعمال فشارعربستان برانگلیس برای فروش سلاح گفت : عربستان  قراردادهای نظامی با انگلستان بسته و به انگلیس پول داده و بدیون وسیله اقتصاد این کشور را بهبود بخشیده و درمقابل توان نظامی جدیدی برای عربستان فراهم آورده و اگر انگلیس نخواهد به عربستان سلاح بفروشد، عربستان دو بازار دیگری خواهد یافت.

217

پربیننده ترین خبرها