استقبال مردم بصره از اخراج اشغالگران آمريکايي

استقبال مردم بصره از اخراج اشغالگران آمريکايي
چهارشنبه 8 تير 1390 - 08:49

مردم شهر بصره در جنوب عراق از اقدام مسئولان شوراي استان بصره در اخراج اشغالگران آمريکايي از ساختمان اين شورا استقبال کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، شوراي استان اعلام کرد که نيروهاي آمريکايي را از ساختمان اين شورا اخراج کرده است.
اين نيروها براي همراهي يک هيئت غيرنظامي درساختمان شوراي استان حضور يافتند و درپي آن شوراي استان بصره تهديد کرد که اگر نيروهاي آمريکايي پايگاه نظامي خود را به بيرون از فرودگاه اين استان منتقل نکنند؛ اين نيروها را دادگاهي خواهد کرد.
اين شورا همچنين از نيروهاي آمريکايي خواست تا به کساني که طي عمليات نظامي در استان بصره زيان ديده اند، غرامت پرداخت کنند.
در همين حال، مردم بصره خبر اخراج نيروهاي آمريکايي از ساختمان شوراي استان را با رضايت و خرسندي گسترده به يکديگر اطلاع دادند و شهروندان در مناطق متعددي از بصره پس از شنيدن اين خبر به پخش شيريني اقدام کردند.
مردم بصره تاکيد کردند: شوراي استان بصره بايد مانند ديگر فرزندان اين استان از شجاعت برخوردار باشد ، رويکردي ضد نيروهاي اشغالگر اتخاذ کند و از ديگر استانها بويژه اعضاي شوراي استان نجف خواستند تا چنين موضع شجاعانه اي اتخاذ کنند زيرا مردم استان نجف به عشق به آزادي و نفرت از نيروهاي آمريکايي معروف هستند.
شوراي استان بصره در نشست فوق العاده خود در 22 ژوئن جاري از نيروهاي آمريکايي خواست تا به حضور خود در بخش نظامي فرودگاه بين المللي بصره پايان دهند و اين محل را به وزارتخانه راه و ترابري تحويل دهند.
شوراي استان بصره تاکيد کرد: نيروهاي آمريکايي بايد به کساني که از عمليات نظامي آنها طي سالهاي گذشته آسيب ديدند، غرامت بپردازند.
اين شورا همچنين ورود گشتي نيروهاي آمريکايي به شهر بصره مرکز استان بصره را ممنوع کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها