وقوع دو انفجار نزدیک مرز سوریه با اردن

وقوع دو انفجار نزدیک مرز سوریه با اردن
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 05:11

همزمان با افزایش تدابیر امنیتی در مرز اردن با سوریه، منابع آگاه در اردن از وقوع دو انفجار در نزدیکی مرز سوریه با این کشور خبر دادند.

العالم سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، این انفجارها در نزدیکی اردوگاه رکبان در مرزهای شمال شرقی اردن- سوریه رخ داده است.

انفجارها در ده کیلومتری مرز با اردن رخ داد و محل وقوع یکی  از آنها، منطقه دقاقه در اطراف اردوگاه رکبان بود و دیگری در نزدیکی گذرگاه تِنِف در مرز سوریه و عراق اتفاق افتاد، این گذرگاه به اردوگاه آوارگان سوری موسوم به اردوگاه رکبان نزدیک است.

این انفجارها در شرایطی رخ داد که اردن نیروهای نظامی و تجهیزات جنگی بیشتری را در مرزهای مشترک خود با سوریه مستقر کرده است.

منابع امنیتی و برخی از ساکنین استان مرزی الرمثا در شمال غرب اردن اعلام کردند: درپی حملۀ موشکی اخیر آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات سوریه، از دیروز جمعه نیروهای و تجهیزات نظامی بیشتری به مرزهای اردن با سوریه فرستاده شده است.

روزنامه الغد چاپ اردن شنبه به نقل از منابع امنیتی نوشت: افزایش یا کاهش تدابیر امنیتی در مرزهای اردن با سوریه یک اقدام محتاطانۀ عادی است که که این تدابیر با توجه به وضعیت میدانی سوریه اتخاذ می شود. 
این منابع افزودند: این تدابیر برای بالا بردن توانمندی و آمادگی مرزبانان اردنی و حفاظت بهتر از مرزها اتخاذ شده است. نیروها و تجهیزاتی که مردم از استقرار آنها در مرزهای سخن می گویند، در چنین شرایطی به مرزهای مشترک فرستاده می شود.

214

پربیننده ترین خبرها