به دلیل شرکت درتظاهرات ؛

بازداشت 25 نفر در قطيف عربستان

بازداشت 25 نفر در قطيف عربستان
چهارشنبه 8 تير 1390 - 09:49

مسئولان سعودي در روزهاي اخير 25 نفر را به علت شرکت در تظاهرات مسالمت آميز در استان "القطيف" بازداشت کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، شبکه خبري "راصد" به نقل از منابع حقوقي اعلام کرد: نيروهاي سعودي در روزهاي گذشته به روند بازداشت ها در استان القطيف ادامه دادند و اين بازداشت ها چهارشنبه شب هم ادامه يافت.

نيروهاي سعودي همچنين "حسين اليوسف" نويسنده عربستاني و يکي از پسرانش را بازداشت کرده اند.

اليوسف که نويسنده و فعال حقوقي است، ماه گذشته به علت شركت در تظاهرات اعتراض آميز مردم درمنطقه القطيف بازداشت شد.

شبکه خبري راصد به فهرست اسامي 25 نفر که مسئولان سعودي در روزهاي اخير به علت شرکت در تظاهرات اعتراض آميز براي مطالبه حقوق سياسي و آزادي زندانيان سياسي در استان القطيف بازداشت شدند، دست يافت.

شيوه بازداشت اين جوانان معترض متفاوت بود؛ به طوري که برخي از آنان با حمله به منازل يا محل کارشان يا در مراکز ايست و بازرسي مستقر در مناطق مختلف استان القطيف بازداشت شدند و برخي  ديگر نيز به بازداشتگاه ها احضار شده و سپس بازداشت شدند.

مسئولان سعودي دو روز پيش نيز "مصطفى بدر آل مبارك" و "حسين كاظم الهاشم" دو وبلاگ نويس از اهالي منطقه "الأوجام" را بازداشت و به مراکز بازجويي القطيف بردند و رايانه هاي شخصي آنان را مصادره کردند.

مسئولان سعودي هفته گذشته نيز "نذير الماجد" نويسنده عربستاني را از محل کارش در يکي از مدارس "الخبر" بازداشت و وي را از کار برکنار کردند.

سازمان ديده بان حقوق بشر هفته گذشته ازمسئولان سعودي خواست که الماجد را آزاد کنند.

براساس آمارهاي سازمان ديده بان حقوق بشر، مسئولان سعودي پيش از اين نيز بيش از 160 نفر را در دومين ماه متوالي به علت شرکت درتظاهرات مسالمت آميز بازداشت کرده اند.

گفته مي شود که بيش از 15 نوجوان به علت شرکت درتظاهرات عليه رژيم سعودي بازداشت شده اند که همچنان در بازداشت به سر مي برند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها