کارشناس نظامی روس: ترامپ ناآرام است

کارشناس نظامی روس: ترامپ ناآرام است
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 13:46

کارشناس ارشد مرکز انرژی و امنیت روسیه، گفت: حمله موشکی به سوریه نشانه تداوم رویکردهای جنگ طلبانه آمریکا در خاورمیانه و همچنین ناآرامی و دمدمی بودن دونالد ترامپ را نشان می دهد.

العالم-اروپا
سرهنگ اولگ کولاکوف مشاور و کارشناس ارشد مرکز انرژی و امنیت روسیه افزود: رئیس جمهوری آمریکا با صدور فرمان حمله موشکی به سوریه نشان داد، سیاست های خصمانه دولت های قبلی در خاورمیانه را ادامه می دهد که عامل اصلی بی ثباتی منطقه است.
کولاکوف تاکید کرد: اقدام نظامی علیه سوریه به بهانه های واهی و بی اساسی انجام گرفته و توجیه قانونی ندارد. حمله موشکی نشان داد که واشنگتن به قوانین بین المللی توجهی نمی کند و معیارهای جهانی را فقط برای اجرا و رعایت کشورهای دیگر معتبر می داند.
وی گفت: این سیاست سران کاخ سفید در دهه های گذشته برای جهان به ویژه خاورمیانه فجایع دلخراشی به بار آورده است. صدها هزار نفر نفر بر اثر اقدام های آنها از جمله بوش پدر و پسر و همچنین اوباما جان خود را از دست داده اند و دهها میلیون نفر نیز آواره شده اند.
کارشناس روس تاکید کرد: در این شرایط، سیاست های آمریکا برای امنیت خاورمیانه و کل جهان بسیار خطرناک است و هیچ کشور مخالف سیاست های واشنگتن که خواهان استقلال واقعی است، نباید و نمی تواند احساس امنیت کند.
سرهنگ کولاکوف همچنین گفت: خطر دیگر جنگ طلبی های آمریکا، تلاش برخی کشورها برای دستیابی به جنگ افزارهای کشتار جمعی به ویژه اتمی است و نمونه این مساله را هم در شبه جزیره کره شاهدیم.
وی ادامه داد: بر اثر حضور گسترده آمریکا و برگزاری رزمایش های مشترک با کشورهای منطقه، وضعیت بسیار خطرناکی ایجاد شده و کره شمالی نیز برای مقابله با دشمنان خود سلاح اتمی ساخته و آنها را تهدید می کند.
کارشناس ارشد امور بین المللی روسیه گفت: آمریکا در خاورمیانه هم اهداف خود را دنبال می کند که مهم ترین آن سرنگونی حکومت سوریه برای تقویت امنیت تل آویو متحد اصلی واشنگتن است.
وی در ادامه، بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه برای افزایش سفارش های خرید تسلیحات از آمریکا را از دیگر اهداف مهم واشنگتن از تجاوز به سوریه خواند.
کولاکوف اظهار کرد: نکته مهم دیگر، سطح بسیار پایین محبوبیت ترامپ است که به کمتر از 50 درصد رسیده و بسیاری از سیاستمداران آمریکایی هم از وی انتقاد می کنند.
کارشناس ارشد روس گفت: این وضعیت حتی سبب شده در کنگره و سنا گروه بزرگی از نمایندگان برای برکناری یا استیضاح ترامپ تلاش کنند.
کولاکوف همچنین بیان کرد: ترامپ که در دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری و پس از پیروزی نیز بارها بر خودداری از انجام اقدام نظامی در سوریه تاکید کرده بود، در چرخشی آشکار این کشور را هدف حمله قرار داد.
کارشناس روس گفت: این وضعیت از یک سو ناآرامی و دمدمی بودن ترامپ را نشان می دهد و از سوی دیگر حاکی از تلاش وی برای کاهش فشار مخالفان است که با یک پیروزی کوچک می خواهد تحقق بخشد.
کولاکوف ادامه داد: اما باید پرسید، این چه پیروزی است که از 59 موشک شلیک شده در روز جمعه به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه، 36 موشک تا هدف پرواز نکرد؟ این حمله در واقع نشانه ضعف صنایع دفاعی و ارتش آمریکا است.
کارشناس روس در ادامه اتحاد کشورهای مخالف سیاست های آمریکا و همگامی تمام مخالفان جنگ و طرفداران صلح در جهان را برای توقف ماشین جنگی واشنگتن ضروری خواند.
سرهنگ کولاکوف تاکید کرد: فقط از این طریق و با فریاد اعتراض علیه جنگ طلبی های آمریکا می توان واشنگتن را از ادامه تجاوز به کشورهای دیگر بازداشت و روسیه هم تمامی تلاش های دیپلماتیک خود را در این مسیر متمرکز کرده است.
وی در پایان افزود: ایران نیز در این مسیر گام برمی دارد و در صورت وحدت کشورهای مخالف جنگ طلبی، می توان شرایط را برای توقف تجاوزگری آمریکا فراهم نمود و این کشور را به رعایت قوانین بین المللی وادار کرد.

ایرنا

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها