آلمان خواستار تحقیقات فوری درباره حملات شیمیایی در سوریه شد

آلمان خواستار تحقیقات فوری درباره حملات شیمیایی در سوریه شد
يکشنبه 20 فروردين 1396 - 19:46

وزیر امور خارجه آلمان خواستار تحقیقات فوری درباره عملیات شیمیایی در سوریه از طرف بازرسان تسلیحات سازمان ملل شد.

العالم ـ اروپا

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با نشریه بیلد، با توجه به حمله شیمیایی در سوریه که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیر نظامیان شد خواستار تحقیقات سریع در این باره از طرف بازرسان تسلیحات بین المللی شد.

وی افزود: این مسئله مهم است که سازمان ملل متحد و کارشناسان منع سلاح های شیمیایی در حال حاضر دسترسی فوری به منطقه را دریافت کرده و بدون هیچ مانعی تحقیقات خود را انجام دهند.

وزیر امور خارجه آلمان، رئیس جمهور سوریه را مسئول این حمله شیمیایی دانسته و گفت: ما در حال حاضر اطلاعاتی از شرکای خود و با توجه به ارتباطات در منطقه دریافت کرده ایم که این فرضیه بسیار قابل قبول به نظر می رسد که رژیم بشار اسد در پس این حمله شیمیایی وحشتناک قرار گرفته است.

وی در این باره ابراز اطمینان کرد که حمله هوایی اخیر آمریکا می تواند بر رهبری سوریه تاثیر بگذارد.

بر اثر یک حمله شیمیایی در روز سه شنبه گذشته در شهر ادلب سوریه بیش از هشتاد غیر نظامی کشته شدند. دولت سوریه این مسئله را رد می کند که مسئول این حمله شیمیایی است. آمریکا در واکنش به این حمله شیمیایی صبح جمعه یک حمله موشکی را علیه پایگاه هوایی ارتش سوریه انجام داد که این اولین حمله مستقیم آمریکا به ارتش سوریه بود.

رئیس جمهور آمریکا امروز رسما کنگره را درباره این حمله نظامی آگاه کرده و طی یادداشتی تاکید کرد که هدف این بوده که شایستگی ارتش سوریه برای حملات شیمیایی دیگر را کاهش داده و رهبری سوریه را از این مسئله باز داریم که یک بار دیگر چنین تسلیحاتی را به کار ببرد.

ترامپ تاکید کرد که وی اقدامی در منافع امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا انجام داده است.

گابریل همچنین در مقاله ای که اخیرا در روزنامه تاگس اشپیگل به چاپ رسانده است تاکید کرد که بسیاری از انسان ها در این شرایط احساس ناامنی می کنند و می ترسند که این وضعیت بتواند به جنگ دیگری بین قدرتهای بزرگ روسیه و آمریکا منجر شود.

وی با ابراز اطمینان در این باره که چنین تشدید خشونت مسلحانه ای به وجود نمی آید، در عین حال گفت که اما احساس انسان ها درست است و مدت طولانی بود که شرایط بین المللی مانند این روزها وخیم نبوده است.

منبع: تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها