توقیف یک روزنامه در مصر پس از انفجار تروریستی

توقیف یک روزنامه در مصر پس از انفجار تروریستی
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 11:03

مقامات مصری یک روزنامه را در پی انتقاد شدید از وزارت كشور مصر، توقیف کردند.

العالم - مصر

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از قاهره، مقامات امنیتی مصر، شماره امروز دوشنبه روزنامه "البوابه" را به اتهام حمله شدید به عملکرد دستگاه امنیتی این کشور و درخواست برای استعفای وزیر کشور به علت وقوع انفجار تروریستی در کلیساهای طنطا و اسکندریه، توقیف کرد.

در همین حال، مدیرمسئول این روزنامه در بیانیه ای تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند نقش ما را انکار کند، روزنامه البوابه از ابتدای انتشارش تاکنون همواره زبان حال مصر و مردم مصر بوده و هرگز از مسئولیت ملی خود برای پاسداری از امنیت و استقرار کشورمان شانه خالی نکرده ایم. از این روی، موضع ما نسبت به حادثه امروز، انفجار کلیساهای "مارجرجس و سنت مارک" در طنطا و اسکندریه در همین راستا است و اعلام می کنیم که دراین باره دستگاه امنیتی به شدت سهل انگاری کرده و باید با محاکمه مقصران، استراتژی امنیتی کنونی را در مقابله با تروریسم تغییردهند.
دراین بیانیه که نسخه ای از آن نیز در اختیار شبکه العالم قرار گرفته، آمده است: به روشنی عنوان کردیم که امنیت و ثبات کشور نصب العین ماست، اما ناگهان با توقیف این روزنامه همه ما راشگفت زده کردند.

در پایان این بیانیه آمده است:  ما به صراحت، مخالفت شدید خود را با توقیف این روزنامه اعلام و به تبعیت از دیگر شهروندان اعلام می کنیم که به خاطر برقراری ثبات و امنیت در کشور و حفظ تمامیت ارضی آن با همه وجود جانفشانی می کنیم.
221

پربیننده ترین خبرها