افزایش دریافتی حقوق بگیران بیش از نرخ تورم (2)

افزایش دریافتی حقوق بگیران بیش از نرخ تورم (2)
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 12:42

رییس جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های ‏همگانی داخلی و بین المللی، اضافه حقوق حقوق بگیران را بیش از تورم سالانه اعلام کرد.

العالم- ایران

دکتر روحانی در بخشی از سخنان خود گفت: دولت یازدهم در طول تلاش هایش موفقیت هایی داشته که من به برخی اشاره می کنم؛ در مجموع احساس می کنیم با رهنمودهای رهبری و حمایت مردم دولت در برخی اهداف موفق بوده، در سال 95 ما شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی ، خدمات دولت و اقتصادی طبق همه مراکز آمار رسمی بهتر از حدی بود که در آاز سال پیش بینی می کردیم.

وی افزود: اقشاری که دارای درامد کمتری هستند مثل حقوق بگیرانی که حداقلی هستند ، بازنشستگان ، افراد تحت پوشش در مجموع 4 سال دولت یازدهم دریافتی آنها به دو برابر یا بیشتر افزایش پیدا کرده و در سال 96 هم برای مستمری بگیران کمیته و بهزیستی افزایش می یابد  و در طول چهار سال حقوق افراد کم درامد افزایش پیدا کرده است. این یک نقطه حائز اهمیت است که دولت اولین دغدغه اش زندگی افراد کم درامد بوده . شاید اولین دولت باشد که همه ساله افرادی که دارای دریافت حقوق هستند اضافه حقوق شان بیش از تورم سالانه بوده است. در گذشته اینگونه نبود.

وی افزود : وضع کشاورزان ما در دولت یازدهم بسیار بهتر شده است. شما ببینید در سال 91 پول گندم پرداختی 800 و خورده ای است . در سال 95 حدود 15 هزار میلیارد است . این دو رو مقایسه کنید . کشاورزان همان اقشار زحمت کش جامعه هستند . تراز تجاری ما در سال 92 منهای 8/1 بوده .سال 95 تراز تجاری منهای 2/6 است . باز هم منفی است اما نسبت به قبل ببینید چه فاصله ای وجود دارد و این تلاش و تولید و خداتکایی بیشتر ماست . در سال 92 تولیدات کشاورزی ما حدود 97 میلیون تن بوده و در سال 95 118 میلیون تن بوده است.

روحانی گفت: در زمینه بهداشت و درمان ؛ این دولت بیشترین توجه را بر سلامت و محیط زیست قرار داده ست و جز اولیت هاست . برای اولین بار در تازیخ ایران تمام مردم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. این دولت پس دولتی است که به فکر محرومین و حاشیه نشین ها بوده ، تخت های بیمارستانی که اضافه شده 21 هزار تخت بیمارستانی است البته وزیر خیلی با صدای بلند نگفت اما گفت بیشتر هم خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها