جوایز نقدی هنگفت پکن برای سرنخ‌های جاسوسی!

جوایز نقدی هنگفت پکن برای سرنخ‌های جاسوسی!
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 15:13

دولت چین برای مقابله با جاسوسان خارجی و استفاده بهینه از کمک مردم در این خصوص، جوایز نقدی هنگفتی در نظر گرفته است.

العالم - آسیا

به نقل از بی بی سی، گزارش رسانه های دولتی چین حاکی از آن است که دولت این کشور پاداش های نقدی هنگفتی برای اطلاعاتی که به جاسوسان خارجی مربوط باشد در نظر گرفته است.
ساکنان پایتخت چین می توانند با ارسال سرنخ، پانصد هزار یوان کسب کنند. این رقم معادل 72 هزار دلار و 58 هزار یورو است.
به گفته مسئولان شهری، مردم باید برای ساخت یک "دیواربزرگ" آهنی در مبارزه با اشرار  و جاسوسان کمک کنند.
سال گذشته مقامات این کشور، از راه اندازی کمپینی برای افزایش آگاهی خبر دادند که یکی از اهداف آن، هشدار برای پیشگیری از اغوا شدن از سوی جاسوسان خارجی بود.
قوانین و مقررات جدیدی از سوی بخش امنیت شهرداری پکن اعلام شد و بنا به گفته این بخش، ساکنان می توانند بطور فردی از طریق خط تلفن هات لاینی که سال گذشته راه اندازی شد، و یا از طریق پست، سر نخ هایی را که از جاسوسان بدست می آورند، ارسال کنند.
به گفته بسیاری از رسانه های داخلی مانند «پکن دیلی»، پاداش نقدی از ده هزار تا پانصد هزار یوان تعیین شده است که میزان آن، به چگونگی مفید واقع شدن سرنخ ها در «ممانعت و توقف رفتار جاسوسی، و یا مشکلات ایجاد شده بر اثر موارد جاسوسی» بستگی دارد.
بنا بر اظهارات مقامات این کشور، پکن که قلب حکومت و نوآوری چین محسوب می‌شود، «اولین انتخاب در میان سازمان‌های جاسوسی خارجی است که به شدت در حال اعمال نفوذ، خرابکاری، تفرقه، تخریب و سرقت هستند.»
در ادامه اظهارات مقامات آمده است که در ماه ژانویه، یک گروه از ماهیگیران دراستان «جیانگ سو» در حین پهن کردن تور به شیئی برخوردند که کلماتی خارجی بر روی آن حک شده بود. این شیء ناشناس به مقامات تحویل داده شد.
بعدها مشخص شد این وسیله، یک ابزار جاسوسی بوده که در حال جمع آوری اطلاعات در مورد چین بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها