کارشناس امنیتی مطرح کرد؛

انفجارهای مصر و تحول در قدرت عملیاتی تروریست‌ها

انفجارهای مصر و تحول در قدرت عملیاتی تروریست‌ها
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 19:22

معاون اسبق اداره اطلاعات و امنیت مصر انفجارهای دیروز یکشنبه در این کشور را بیانگر تحول در توانمندی گروه ها تروریستی عنوان کرد.

 العالممصر

"فواد علام" با بیان این که انفجارهای روز یکشنبه مصر که دو کلیسا را هدف قرار داد، بیانگر تحول خاص در توانمندی گروه های تروریستی است، تاکید کرد که مقابله با تروریسم باید در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فکری، دینی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی صورت گیرد.

علام در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: از نظر هدف و برنامه ریزی تغییری در انفجارهای روز گذشته مصر دیده نمی شود زیرا هدف قراردادن کلیساها در اعیاد و به کارگیری عوامل انتحاری از سوی تروریست‌ها تازگی ندارد، اما اجرای دو عملیات تروریستی به صورت همزمان در دو استان دور از هم در مصر و کشتن شماری از شهروندان، دال بر تحول چشمگیر در توانمندی گروه های تروریستی است.

وی تصریح کرد که تحول در توانمندی تروریست ها، تحول در مکانیزم مقابله با تروریسم را ایجاب می کند و شورای عالی مبارزه با تروریسم مصر باید گام جدیدی در این زمینه بردارد و همه باید بدانند که مقابله با تروریسم تنها، امنیتی نباید باشد بلکه باید این مبارزه در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فکری، دینی، فرهنگی و اقتصادی نیز صورت گیرد و نیز لازم است همه دستگاه ها در این زمینه هماهنگ عمل کنند.

در دو انفجار تروریستی دیروز (یکشنبه) در کلیسای مار جرجس در طنطا در صد کیلومتری قاهره و کلیسای المرقسیه در شهر اسکندریه در شمال پایتخت مصر، 46 کشته از جمله چند زن و کودک و بیش از صد زخمی به جا گذاشت و گروهک تروریستی داعش مسئولیت این جنایت را به عهده گرفت.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها