عکس؛ بعد از ترک سیگار در بدن چه اتفاقی می‌افتد؟

عکس؛ بعد از ترک سیگار در بدن چه اتفاقی می‌افتد؟
دوشنبه 21 فروردين 1396 - 21:33

کشیدن سیگار تعادل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را از حالت طبیعی خارج می‌کند، بنابراین پس از ترک آن بدن بعد طی مدت زمانی، به حالت اولیه برمی‌گردد.

العالم - گوناگون

 تصویری در شبکه های اجتماعی طرفداران بسیاری پیدا کرده است که در آن به شرح بازگشت بدن به حالت طبیعی پس از ترک سیگار می پردازد. در عکس منتشر شده با احتساب مدت زمان به شرح حالات و فعل و انفعالات بدن می پردازد.

توصیه های مربوط به فواید این موضوع به وفور در فضای مجازی دیده می شود. در عکس منتشر شده شرح داده شده است که پس از 20 دقیقه از زمان ترک سیگار ابتدا ضربان قلب به سطح اولیه بازمی گردد.

- پس از 2ساعت از زمان ترک سیگار فشار خون بالا آمده به دلیل مصرف سیگار تا سطح نرمال پایین می آید. پس از طی 12 ساعت یا یک روز مونوکسید کربن موجود در خون پایین آمده و اکسیژن آن تا حد نرمال بالا می رود.

- شخصی که 48 ساعت سیگار استعمال نکند، نیکوتین موجود در بدن او تمام شده و حس چشایی و بویایی وی به سطح معمول بازمی گردد.

- پس از 72 ساعت از شروع ترک سیگار، خطر حمله قلبی کاهش پیدا کرده و پس از 2 یا 3 هفته، سطح انرژی بدن افزایش یافته و شخص فعالیت های بدنی و ورزشی را بدون احساس خستگی انجام می دهد.

- بعد از 9 ماه از زمان ترک سیگار، بازسازی ریوی و احیای مژک ها انجام می پذیرد و پس از یکسال خطر انواع بیماری های قلبی تا 50 درصد کاهش می یابد.

- پس از گذشت 5 سال خطر ابتلا به سکته قلبی در فردی که سابقا سیگاری بوده است، همانند افراد غیر سیگاری می شود.

- بعد از 10 سال نیز خطر فوت ناشی از سرطان ریه و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، مری، مثانه، کلیه و لوزالمعده تا 50 درصد در شخص کاهش می یابد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها