ویروسی که به خودپردازها حمله می‌کند

ویروسی که به خودپردازها حمله می‌کند
سه شنبه 22 فروردين 1396 - 07:01

ویروس جدید موسوم به « ترویان» به خودپرداز عابر بانک ها حمله می کند.

العالم - گوناگون

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه روسی « کامرسانت» روش جدید هک « عابر بانک ها» در پیام های مرکز نظارت و واکنش نسبت به حملات کامپیوتری در عرصه اعتباری - مالی توضیح داده شده است. هدف ویروس نه حساب های مشتریان، بلکه پول داخل عابربانک است: با استفاده از ویروس، عابر بانک تمام اسکناس های درشت را به هکر خواهد داد. ویروس با « انتی ویروس» ها قابل شناسایی نیست.

در روسیه برای اولین بار این روش کلاهبرداری را کشف کردند، هر چند در دیگر کشورها با این ویروس آشنا هستند. گفته شد که عابر بانک های تولیدکنندگان بزرگ - « اِن. سی. آر» نیز به دام این ویروس افتاده اند، از اینرو عابر بانک هر بانکی می تواند با این خطر روبرو شود.

تا کنون روش موثر و ساده مبارزه با این ویروس یافت نشده است. از اینرو بانکداران مجبور می شوند عابر بانک ها را بیمه کنند.

ویتالی ویخوف کارشناس امنیت انفورماتیک، پروفسور کرسی حقوق و مالکیت فکری و بازرسی دانشگاه « بائومان» مسکو در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک در این خصوص گفت که ویروس مذکور در سال 2014 میلادی کشف شد.

اولین بار حمله به عابربانک های روسیه از اوایل سال 2014 میلادی به ثبت رسید. اما هم اکنون به دلیل عملیات ویژه مربوطه که طی آن گروه جنایی بزرگی بازداشت شد، بهتر با این ویروس آشنا هستیم. این ویروس به گروه ویروس « ترویان» تعلق دارد. این ویروس می تواند هم از راه دور و هم بطور مستقیم نرم افزار را از کار بیاندازد. این ویروس را می توان از دیسک و یا « یو. اس.بی» کپی کرد. به عنوان مثال، با کمک این ویروس می توان دستور داد که به جای 40 اسکناس 100 روبلی، اسکناس های 5 هزار روبلی پرداخت شود (عابر بانک در هر عملیات مالی بیش از 40 اسکناس پرداخت نمی کند)».

وی متذکر شد که مشتریان بانک با نوعی محدودیت دریافت اسکناس درشت روبرو شدند. اما از نقطه نظر امنیت این کار ضروری است.

مشتریان بانک پس انداز « اسبربانک» و « و.ت.ب» روسیه می دانند که در بعضی از عابر بانک ها محدودیت استفاده از اسکناس های درشت وضع شده است که تا حدی باعث ناراحتی مشتریان می شود، اما امنیت در این جا مهم تر است و در این رابطه باید از تمام کارمندان بخش تأمین امنیت تمام بانک های بزرگ روسیه حمایت کرد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها