تسکین درد با گیره لباس!+تصاویر

تسکین درد با گیره لباس!+تصاویر
سه شنبه 22 فروردين 1396 - 11:27

آیا می‌دانستید فشار دادن گیره لباس روی بخش‌هایی از گوش می‌تواند فواید درمانی و تسکین دهنده ای داشته باشد؟

العالم - گوناگون
"هلن چین لویی"، متخصص انعکاس درمانی، می‌نویسد: «گوش، نقشه‌ای پیچیده و کامل از تمام نقاط بدن را در خود جای داده و مملو از پایانه‌های عصبی و انواع رابط به دستگاه مرکزی عصبی بدن است.»
 
این متخصص در ادامه شش نقطه گوش را مشخص کرده و می گوید که هر یک از این نقاط تاثیرات قابل توجهی بر بدن دارد:

شماره یک: بخش بالایی گوش
بالاترین بخش گوش ارتباط مستقیم با ناحیه کمر و شانه‌ها دارد. فشار دادن این ناحیه به مدت یک دقیقه در روز می‌تواند تنش تشکیل شده در آن نواحی را کاهش دهد.

شماره دو: بخش بالایی انحنای گوش
این ناحیه از گوش با اندام‌های شما در ارتباط است. اگر احساس ناراحتی یا گرفتی داخلی دارید، یک گیره لباس را برداشته و دقیقا همین نقطه را فشار دهید. البته باید نزد پزشک مراجعه کنید تا متوجه شوید که ریشه این ناراحتی چیست.

شماره سه: بخش کناریِ بالای گوش
این بخش از گوش با مفاصل در ارتباط است. فشار دادن این نقطه می‌تواند درد یا گرفتگی مفاصلتان را برطرف کند. احتمالا اگر یک روز کامل را پشت رایانه سپری کرده باشید، متوجه درد مفاصل خواهید شد.

شماره چهار: بخش کناری پایین گوش
برای برطرف کردن مشکلات سینوس‌ها و گلو باید این نقطه را با گیره فشار دهید. ضمنا اگر شب‌ها نمی‌توانید به خوبی استراحت کنید،فشار داد این نقطه می‌تواند کمکتان کند.

شماره پنج: کمی بالاتر از لاله گوش
این نقطه به طور مستقیم با گوارش شما ارتباط دارد. اگر این نقطه را فشار دهید، دردهای ناشی از گوارش و معده التیام پیدا می‌کنند. حتی فشار دادن این نقطه می‌توانید از بروز چنین دردهایی پیشگیری کنید.

شماره شش: لاله گوش
این نقطه با قلب و سر شما در ارتباط است. فشار دادن لاله گوش می‌تواند سلامت قلبتان را بهبود دهد و همچنین میگرن و سردرد را کمی آرام کند.

 

217
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها