توان موشکی ایران بازدارنده و دفاعی است

توان موشکی ایران بازدارنده و دفاعی است
چهارشنبه 8 تير 1390 - 13:28

يک کارشناس نظامي و راهبردي تاکيد کرد : ايران با توان موشکي بازدارنده خود توانايي مقابله با دشمنانش را دارد.

محمد عباس کارشناس نظامي و راهبردی روز سه شنبه به شبکه خبري العالم در بیروت گفت : آمريکا و رژيم صهيونيستي با تهديد هميشگي ايران، به دنبال این هدف هستند که در منطقه کشوری مستقل وجود نداشته باشد که بتواند بدون نياز  به غرب روي پاي خود بايستند.

به این دليل غرب همواره خواستار وابستگي کشورهاي مختلف به خود و تبدیل آنها به بازاري براي عرضه کالاهاي توليدي شان است.

وی با اشاره به توان موشکی ایران تأکيد کرد: ايران نيروي موشکي لازم براي مقابله با دشمنانش را در اختيار دارد و دشمنان خود را هر نيرويي که به اين کشور تجاوز کند، اعلام کرده است.

.وی اظهارداشت : ایران بر اين باور است که هر گونه تجاوز به خودش از سوي آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد و تصميم ندارد به هيچ کشوري حمله کند، بلکه در مقابل تجاوزات از خود دفاع مي کند.

عباس تأکيد کرد: ايران درصدد است تا خود را به عنوان نمونه بارز در زمينه بي نيازي از حمايت بيگانگان به کشورهاي منطقه معرفي کند و نشان دهد که مي تواند نه تنها در زمينه نظامي بلکه در عرصه صنعت، کشاورزي و دیگر عرصه ها نوآور و توليد کننده باشد.

کارشناس امور نظامي و راهبردی با اشاره به اینکه در اختيار داشتن سيستم موشکي در چارچوب نيروي بازدارندگي ایران ارزیابی می شود ، افزود  : سامانه هاي موشکي ايران اهدافي را در پايگاه ها و ناوگان هاي آمريکا در منطقه و همچنين سرزمين هاي اشغالي هدف گرفته و به این دلیل ايران سلاح ها و موشک هايي با برد و نوع مناسب را براي رسيدن به اين اهداف تامین کرده است.

عباس با اشاره به اینکه خودکفايي در جنگ ، تجهيز نيروهاي مسلح و ذخاير جنگي امري کاملا ضروري است، افزود: همه کشورها حتي آمريکا و کشورهاي اروپايي که کشورهاي صنعتي بزرگي به شمار مي آيند جدا از نوع تسلیحاتی که در اختيار دارند، انواع ديگري از اسلحه را وارد مي کنند.

اين کارشناس مسائل نظامي با اشاره به جنگ سي و سه روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان اظهار داشت: در اين جنگ رژيم صهيونيستي با وجود اينکه از نظر صنعتي در وضعيت متوسطي قرار دارد، بيشتر ذخاير مهماتش به پايان رسيد و نيازمند دريافت کمک از آمريکا شد.

وی گفت : امريکا با استفاده از ناوگان هوايي اش سلاح و تجهيزات لازم را در اختيار اين رژيم قرار داد  ؛ اما اين کمک ها کافي نبود و رژيم صهيونيستي تا شش ماه پس از جنگ نتوانست سامانه هاي نظامي خود را مانند سابق تجهيز نمايد.

وي افزود: تفاوت ايران با کشورهايي که اقدام به واردات سلاح مي کنند اين است که ايران يک کشور بزرگ و پهناور است که توانايي هاي عظيمي دارد و مي تواند مقادير بسيار فراواني سلاح و مهمات و تجيهزات نظامي را براي زمان جنگ به عنوان منابع راهبردی ذخيره کند. علاوه بر اين ايران داراي کارخانه هاي عظيم و فعالي در زمينه تجهيزات نظامي است که در مناطق مختلف اين کشور فعال هستند.

اين کارشناس نظامي مقاومت لبنان در مقابل رژيم صهيونيستي و برتري هوايي آمريکا در منطقه و نيروي بازدارنده موشکي ايران را با يکديگر مرتبط دانست و اظهار داشت: سيستم هاي بازدارنده به عنوان عامل چهارم وارد معادلات شده اند و مقاومت اسلامي لبنان موشک هاي تاکتيکي در اختيار دارد. اما به مفهوم راهبردی و بازدارنده از آنها استفاده نکرده است.

به گفته وی موشک هايي که مقاومت لبنان در اختيار دارد در انبارهاي سلاح کشورهاي عربي و سازمانهايي که پيش از مقاومت اسلامي به وجود امده اند وجود دارد.

وی افزود : اين سلاح ها در دیگر کشورهای عربی در انبار مانده و زنگ زده شده اند ؛ اما مقاومت از اين سلاح ها در رويارويي هاي نظامي علیه رژیم صهیونیستی استفاده کرد و اين تفاوت ميان نيروي طرفين است.

وي با اشاره به اينکه موشک ها و دیگر تسلیحات در رويارويي با آمريکا که از نظر نيروي هوايي برتري دارد، جزو قدرت بازدارندگي به شمار مي آيند افزود: ايران در زمان حاضر اين سيستم هاي موشکي را با هدف بازدارندگي در اختيار دارد. وی گفت : البته نبايد از نظر دور داشت که قدرت موشکي ايران بسيار برتر از نيروي مقاومت لبنان است.



پربیننده ترین خبرها