با افزايش توان رزمي محور مقاومت :

ديمونا در تيررس موشکهاي محور مقاومت

ديمونا در تيررس موشکهاي محور مقاومت
چهارشنبه 8 تير 1390 - 13:46

تامين امنيت نيروگاه هسته اي ديمونا در برابر موشک هاي محور مقاومت به شدت رژيم صهيونيستي را نگران کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ،احتمال اینکه در صورت وقوع جنگ، نيروگاه هسته اي ديمونا از گزند موشکهاي مقاومت در امان نباشد، باعث شده تا رژیم صهیونیستی برای افزايش ايمني اين نيروگاه، رزمايشهاي متعددی را در پائيز آينده برنامه ریزی کند.

اودي سيگل تحليلگر مسائل سياسي به کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت : در صورتي که نيروگاه هسته اي ديمونا در آينده در معرض حملات موشکي دشمن قرار گيرد، بدون شک همانند آنچه که در نيروگاه هسته اي فوکوشيما ژاپن رخ داد، مقدار قابل توجهي از تشعشعات راديو اکتيو از اين نيروگاه به بيرون نشت خواهد کرد.

وي افزود: اسرائيل در راستاي افزايش ضريب ايمني نيروگاه ديمونا صدها تن سوخت هسته اي با غناي بالا را در سازه هاي مخصوص ذخيره سازي مواد هسته اي در آمريکا، ذخيره کرده است.

"حسين رمال" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" ( از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم گفت : صهيونيستها بمنظور تحقق برتري نظامي خود در منطقه، نيروگاه هسته اي ديمونا را احداث کردند ؛ اما در زمان حاضر افزايش توان موشکي مقاومت اين نيروگاه را به يک چالش امنيتي و زيست محيطي تبديل کرده است.

وي افزود: با توجه با ارتقاي سامانه هاي موشکي محور مقاومت ، صهيونيستها تحت هيچ شرايطي قادر نيستند عمق سرزمينهاي اشغالي را از گزند حملات مقاومت محفوظ نگاه دارند.

به گفته وی در حمله رژيم صهيونيستي به لبنان در سال 2006 مقاومت اسلامي لبنان عمق سرزمينهاي اشغالي را هدف حمله قرار داد.

وي افزود: صهيونيستها در گذشته از ایمنی سازه هاي هسته اي خود در هنگام جنگ آسوده خاطر بودند، اين در حالي است که افزايش توان موشکي مقاومت معادلات گذشته را تغيير داد و تاسیسات راهبردي رژیم صهیونیستی از جمله نيروگاه ديمونا را در تيررس موشک های مقاومت قرار داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها