مسکو خطاب به تیلرسون: مرعوب شما نمی شویم

مسکو خطاب به تیلرسون: مرعوب شما نمی شویم
چهارشنبه 23 فروردين 1396 - 15:10

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که زبان هشدار و تهدید در مورد مسکو کاربرد ندارد و وزیر خارجه آمریکا را به رغم حمله های این کشور به سوریه، تنها به این دلیل پذیرفته است که می خواهد مواضع واشنگتن را در قبال مسائل بین المللی درک کند.

العالم - اروپا
به گزارش پایگاه خبری "روسیا الیوم"، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به شبکه تلوزیونی "دوجد" روسیه در پاسخ به سئوالی درباره علت عدم لغو سفر وزیر خارجه آمریکا به مسکو پس از حمله این کشور به سوریه و موضع گیری قلدرانه آن در قبال روسیه گفت که مسکو به این دلیل این سفر را لغو نکرده است که لازم می داند استراتژی امریکا را بفهمد.
وی افزود: "به نظر من هیچ کس در شرایط فعلی نمی تواند استراتژی آنها را درک کند .. ما نمی دانیم که آنها در سوریه چه خواهند کرد؛ نه فقط ما، هیچ کس دقیقا نمی داند که آمریکاییها در خاورمیانه چکار دارند. زیرا اوضاع در منطقه بسیار دشوار و پیچیده است. اصلا معلوم نیست که آنها با ایران و افغانستان چه کار خواهند کرد. متأسفانه در مورد عراق هم همینطور است... هیچ کس نمی داند که آنها با کره شمالی چه خواهند کرد. حتی تا همین دیروز کمتر کسی می دانست که آمریکاییها حتی برای متحدان خود در ناتو چه در سر دارند."
زاخارووا تصریح کرد که زبان هشدار و تهدید در مورد مسکو هرگز کارایی ندارد و نتیجه معکوس خواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: عرض اندام و قدرت نمایی، خصلت همیشگی آمریکایی هاست... ما روش های و عادت های آنها را می شناسیم. آنها موضع گیری افراطی دارند و در تمام مدت مذکرات سعی کرده اند برای ایجاد راه حل، به هر روشی از این ادبیات قلدرانه استفاده کنند. این، یکی از تاکتیک های آنها در زمان مذاکره است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها