تشدید مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در سازمان پیمان امنیت جمعی

تشدید مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در سازمان پیمان امنیت جمعی
چهارشنبه 23 فروردين 1396 - 19:14

سخنگوی سازمان پیمان امنیت جمعی از تشدید اقدامات در خصوص پیشگیری از مهاجرت غیر قانونی در کشورهای عضو این سازمان خبر داد.

العالم-اروپا
 جلسه شوای دائمی سازمان پیمان امنیت جمعی امروز در شهر مسکو با حضور «والری سیمیریک اف» قائم مقام دبیر کل این سازمان برگزار شد.

«ولادیمیر زین الدین اف» سخنگوی سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: در این نشست پیش نویس تصمیمات استراتژی امنیت جمعی این سازمان در زمینه «توسعه برنامه استراتژی امنیت جمعی» تا سال 2025 مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در این نشست پیش نویس توافق‌نامه‌های همکاری کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و تصمیمات شورای امنیت جمعی در مورد بهبود اقدامات مقابله با مهاجرت غیر قانونی تصویب شد.

سخنگوی سازمان پیمان امنیت جمعی اضافه کرد: به این ترتیب عملیات «نیلیگال» (مهاجر غیر قانونی) از این به پس به طور دائمی در محدوده کشورهای عضو این سازمان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: طی عملیات «نیلیگال» از سال 2008 میلادی تا به امروز در قلمرو کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی بیش از یک میلیون نقض قوانین مهاجرت آشکار و بیش از 76 میلیون دلار توسط افراد خاطی جریمه پرداخت شده است.

زین الدین اف افزود: همچنین برای مهاجران غیر قانونی بیش از 5 هزار پرونده جنایی، برای فروش اسناد بیش از 400 پرونده جنایی و همچنین بیش از 100 هزار پرونده جنایی دیگر مربوط به سایر جنایات افتتاح شده است.

وی ادامه داد: تنها در چارچوب انجام عملیات «نیلیگال» در سال 2016 میلادی بیش از هزار و 600 نفر که مورد پیگرد قانونی قرار داشتند، بازداشت و معاملات مالی مشکوک در حدود 1.5 میلیارد دلار کشف و مصادره شد.

همچنین طی جلسه شورای دائمی سازمان پیمان امنیت جمعی پیش نویس موافقت نامه های بهبود ساختار تعداد دبیرخانه، بودجه این سازمان برای سال 2018 و اصلاحات مربوط به مقررات در روش شکل گیری و اجرای بودجه این سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.

این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

اهداف تشکیل این سازمان، محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، اقتصادی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگهداشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت‌های نظامی و سیاسی آنها ایجاد شده است.منبع:فارس

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها