تجمع ضد جنگ در مقابل پارلمان انگلیس :

محکومیت عملیات ناتو در لیبی

محکومیت عملیات ناتو در لیبی
چهارشنبه 8 تير 1390 - 15:20

فعالان ضد جنگ با تجمع در مقابل پارلمان انگليس ضمن محکوميت عمليات نظامي ناتو در ليبي، توقف اين عمليات را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبري العالم از لندن پايتخت انگليس، شرکت کنندگان در اين تجمع که عضو نهادهاي غيردولتي به همراه جمعی از فعالان سیاسی و حقوقدان بودند، عمليات نظامی ناتو در ليبي را فراتر از اهداف پیش بینی شده ، اعلام کردند و توقف فوري اين عمليات را خواستار شدند.

پروس كنت معاون طرح موسوم به " دست از سرليبي برداريد " در انگليس روز چهارشنبه به شبکه خبري العالم، گفت : سياست دولت ديويد کامرون درقبال ليبي و حملات ناتو به این کشور که به کشته شدن غيرنظاميان منجر شده است، سياستي احمقانه و تنگ نظرانه است.

کنت بر لزوم ارائه راهکاري سياسي براي حل بحران ليبي تاکيد کرد و گفت : براساس ماده 42 منشور سازمان ملل راهکارهاي سياسي و نه اقدام نظامي دراولويت قرار دارد.

براساس اين گزارش، شرکت کنندگان دراين تجمع، حمله به ليبي با ادعاي حمايت از غيرنظاميان و اين ادعا که جنگ در ليبي، جنگي سريع با خسارت هاي محدود است، به علت کشته شدن غيرنظاميان در حملات ناتو  ادعاهايي دروغين خواندند و نتايج جنگ را فاجعه آمیز توصیف کردند.

دراين حال، " ليندزي جرمان " هماهنگ کننده ائتلاف موسوم به " جنگ را متوقف کنيد " در انگليس به خبرنگار شبکه العالم گفت : نيروهاي ناتو حق ندارند به کشوري که داراي حاکميت است حمله کنند و انتظار نمي رود که آنان درچنين جنگي پيروز شوند.

وي افزود : فقط مردم ليبي هستند که حق دارند آينده و سرنوشت خود را تعيين کنند، نه کساني که با ادعاي حمايت از آنان وارد کشورشان شده و آنان را هدف حمله قرار مي دهند.

يک شهروند ليبيايي که اخيرا " دريکي از حملات ناتو برادرش را از دست داده است، به خبرنگار العالم گفت : براي ابراز احساسات ضد جنگ و اعتراض به حملات عليه ليبي دراين تجمع اعتراض آميز شرکت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها