تشدید درگیری ها در عین الحلوه لبنان

تشدید درگیری ها در عین الحلوه لبنان
چهارشنبه 23 فروردين 1396 - 22:17

منابع لبنانی اعلام کردند که درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه برای چندمین روز پس از شکست تلاش های آتش بس با شدت ادامه دارد.

العالم-لبنان
به گزارش روسیاالیوم، درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه برای ششمین روز ادامه یافت و این پس از شکست آتش بس و اصرار جنبش فتح برای حل موضوع از طریق نظامی ضد گروه بلال بدر مرتبط با جبهه فتح الشام(جبهه النصره) است.

آرامش شکننده ای در این اردوگاه در عصر روز گذشته حاکم بود اما بامداد امروز به علت شکست تلاش های میانجی گرایانه آتش بس، درگیری ها مجددا میان نیروهای وابسته به جنبش فتح و گروه بلال بدر سلفی افراطی تشدید شد زیرا اعضای این گروه افراطی با خروج از محله الطیره مخالفت کردند.

برخی منابع از خروج بلال بدر از محله الطیره خبر داده بودند اما برخی شاهدان عینی وی را در این محله دیده اند و این نشان دهنده بازگشت امور به حالت قبل و ادامه درگیری هاست.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی فلسطینی اعلام کرد که اوضاع در اردوگاه عین الحلوه در حال حرکت به سوی تشدید درگیری هاست.

این منبع بیان کرد: جبش فتح با پیشنهاد خطرناک مربوط به عقب نشینی گروه بلال بدر از محله الطیره در مقابل متواری شدن سرکرده آنها از انظار مخالفت کرده است زیرا از نظر عملی این به مفهوم ادامه خطر تکفیری هاست. خواسته فتح ادامه درگیری ها تا تسلیم شدن بلال بدر و تحویل آن به مقامات لبنانی است. سستی در برابر تکفیری ها به مفهوم ویرانی عین الحلوه و سرایت خطر به دیگر اردوگاه ها است.مهر

پربیننده ترین خبرها