تلاش برای تغییر هویت قدس :

تخریب آثار تاریخی بیت المقدس

تخریب آثار تاریخی بیت المقدس
چهارشنبه 8 تير 1390 - 15:55

رژيم صهيونيستي با هدف ايجاد هويتي ساختگي به تخريب آثار تاريخي بيت المقدس اقدام مي کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، رژيم اشغالگر قدس قصد دارد با اجراي عمليات گسترده در اطراف باب العامود، یکی از دروازه هاي قديمي شهر قدس، برخي از ديوارهاي تاريخي اين منطقه را به ميدان و فضای سبز براي گذران اوقات فراغت گروه هاي تندروي يهودي تبدیل کند.

شهرداري قدس اعلام کرده به طور کامل کاخ هاي اموي واقع در جنوب مسجدالاقصي را که غار سليمان را در بر دارد، به تصرف درآورده است. همچنین شهرداری اسامي برخي ازخيابان ها و آثار عربي و اسلامي را درشهر مقدس قدس تغيير داده است.

إبراهيم الفني مدير مرکز تحقيقات و اسناد قدس، ادعاهاي رژيم صهيونيستي در انجام چنين اقداماتي بيهوده خواند و گفت : " غار سليمان " يک معدن رومي است که درسال 153 ميلادي ساخته شده است.

شيخ محمد حسين مفتي قدس نيز در گفتگو با شبکه العالم، تاکيد کرد : رژيم صهيونيستي براي تبديل اين مراکز به اماکني که هيچ ارتباطي با ادعاهای انها ندارد، قصد دارند معبد ادعايي حضرت سليمان را بر ويرانه هاي مسجدالاقصي يا بخشي از آن بسازند.

شيخ محمد حسين هدف از اجراي اين طرح ها را از بين بردن هويت شهر قدس و دادن هويتي دروغين به اين شهر دانست و گفت : اين اقدام با همه قوانين و مقررات بين المللي و تاريخ و عرف مغاير است.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها