حمله طالبان و شکست اطلاعاتی افغانستان

حمله طالبان و شکست اطلاعاتی افغانستان
چهارشنبه 8 تير 1390 - 16:17

يک تحليلگر سياسي افغان حمله اخير طالبان به هتل کنتينانتال کابل را داراي پيامدهاي خطرناک و شکستي اطلاعاتي براي دستگاه امنيتي افغانستان دانست.

سعيد احمد خاموش روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم ضمن انتقاد از ناتواني دستگاه اطلاعاتي افغانستان و نظامیان ناتو در پیشگیری از حمله طالبان به هتلی که در آن شيوخ قبايل و شخصيت هاي خارجي براي برگزاري نشستي  امنيتي اقامت داشتند، گفت : تاکتيک جديدي که طالبان در حملات اخير دنبال مي کند عبارت است از حمله به ساختمان ها و مراکز دولتي و وارد کردن خسارات فراوان. دستگاه اطلاعاتي افغانستان و نظامیان ناتو مي بايست تدابير پيشگيرانه اي را براي حفظ امنيت اين هتل اتخاذ می کردند.

خاموش افزود: من نگران آن هستم که اين حمله حاوی این پيام خطرناک باشد که نظامیان امنيتي افغانستان براي بر عهده گرفتن مسئوليت امنيتي کشور پس از خروج نظامیان آمريکايي که قرار است در پايان سال 2015 صورت بگيرد، آمادگي لازم را ندارند.

وي افزود: طرف هايي که به نظر مي رسد آمريکايي باشند، نمي خواهند این کشور بخشي از نظامیانش را در سال 2012 از افغانستان خارج کند. همچنین گروههاي براي ناامن نشان دادن افغانستان و ناتواني نظامیان افغان در کنترل اوضاع کشورشان تلاش مي کنند.

خاموش درباره تداوم حملات طالبان و انعکاس منفي آن در افغانستان و بهانه قرار دادن این رویدادها از سوي نيروهاي بيگانه براي ماندن در افغانستان يا تمديد حضورشان براي مدتي طولاني تر هشدار داد.

خاموش در پايان از مقامات افغان خواست گامهاي سريع و ملموسي را که نشان دهنده آمادگي نيروهاي کشور براي به عهده گرفتن مسئوليت هاي امنيتي باشد، اتخاذ کنند و اين پيام را به ملت افغانستان بدهند که خشونت بار ديگر به کشور باز نخواهد گشت و نيروهاي بيگانه نيز دوره طولاني تري در افغانستان باقي نخواهند ماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها