اصرار روسیه بر تحقیق درباره حمله شیمیایی ادلب

اصرار روسیه بر تحقیق درباره حمله شیمیایی ادلب
جمعه 25 فروردين 1396 - 05:58

وزیر امور خارجه روسیه از اصرار مسکو بر انجام تحقیقات مستقل و عینی از سوی سازمان منع سلاح شیمیایی با شرکت کارشناسان مستقل، درباره استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب خبر داد.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، لاوروف در دیدار با همتای سوری خود، ولید المعلم گفت: "پیشرفتی که پیش از این در موضوع حل مسأله سوریه از جمله همراهی آمریکا حاصل شده است، به مذاق بعضی خوش نیامده است... برخی تلاش می کنند آتش بس در سوریه را به شکست بکشانند... نباید به برخی تلاش های هیستریک در غرب فرصت داد طرح صلح آستانه و و ژنو را به شکست بکشانند."

لاوروف از اقدام سوریه در دعوت از کارشناسان سازمان منع سلاح های شیمیایی برای تحقیق در مورد حادثه ادلب استقبال کرده و گفت که روسیه این اقدام را مسئولانه و درست می داند.

وی با اشاره به نقش منفی و تحریک آمیز گسترده ای که حمله آمریکا به سوریه ایفا کرد گفت که دیدار با المعلم، کاملا به جا و به موقع بوده است و در حال حاضر فرآیند حل بحران سوریه، مرحله دشواری را پشت سر می گذارد.

وزیر خارجه سوریه نیز به نوبه خود تصریح کرد که دمشق بر این باور است که کارایی و نقش مفید فرآیند صلح ژنو با به قدرت رسیدن ترامپ، به حداقل رسیده است. وی خاطرنشان کرد که روند تجاوز به سوریه، متوقف نخواهد شد.

المعلم اقدام شورای امنیت بین الملل را درباره طرح قطعنامه علیه سوریه، اقدامی نمایشی خواند و تأکید کرد که وتوی روسیه کاملا به موقع و به جا بود.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها