نشست سازمان همکاری اسلامی :

تصمیم گیری در باره مسائل مهم جهان اسلام

تصمیم گیری در باره مسائل مهم جهان اسلام
چهارشنبه 8 تير 1390 - 17:49

نشست سازمان همکاري اسلامي در آستانه پايتخت قزاقستان همچنان ادامه دارد و در آن مهم ترين مسائل جهان اسلام به ويژه مسأله فلسطين مورد بررسي قرار مي گيرد.

قرار است اين سازمان قطعنامه هايي را در حمايت از به رسميت شناخته شدن کشور مستقل فلسطين در سطح بين الملل صادر کند.
اکمل الدين احسان اوغلو دبيرکل اين سازمان روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: همه کشورهاي اسلامي به جز يک کشور، کشور مستقل فلسطين را به رسميت شناخته اند و ما در حال رايزني با اين کشور هستيم و براي حمايت از اين قضيه آن را در سازمان ملل مطرح خواهيم کرد.
از سوي ديگر منتصر ابوزيد معاون وزير امور خارجه کابينه موقت فلسطين نيز در اين باره به العالم گفت: سازمان همکاري اسلامي در زمان حاضر تحرکات جدي و فعالانه اي را در زمينه دفاع از آرمان فلسطين در دستور کار قرار داده است.
وي افزود : جنبش عدم تعهد نيز در نشست يک ماه پيش خود در اندونزي در اين زمينه اقدامات بسيار خوبي انجام داد.
ابو زيد اظهار داشت: کميته اي متشکل از 15 وزير امور خارجه از کشورهاي مختلف جهان براي تلاش جدي در زمينه رايزني با بيشتر کشورهايي که تاکنون کشور مستقل فلسطين را به رسميت نشناخته اند تشکيل شده است تا اين کشورها را جهت به رسميت شناختن آن تشويق کنند.
از سوي ديگر عسگر عبدالرؤوف سخنگوي وزارت امور خارجه قزاقستان نيز به خبرنگار العالم گفت: تغيير نام سازمان از کنفرانس اسلامی به همکاری اسلامی به معناي تغيير فعاليت هاي آن است.
عبدالرؤوف افزود: کنفرانس به معناي گفتگو و همکاري به معناي عمل است. اين تغيير دولت ها را به همکاري در زمينه هاي مختلف تشويق مي کند.
h 29-19:52

پربیننده ترین خبرها