هک شدن سامانه سوئیفت از سوی دولت آمریکا

هک شدن سامانه سوئیفت از سوی دولت آمریکا
شنبه 26 فروردين 1396 - 08:05

پرونده‌های منتشرشده در فضای مجازی از هک سامانه بانکی سوئیفت به وسیله دولت آمریکا حکایت دارد.

العالم - آمریکا
به نقل از بی‌بی‌سی؛ هکرها پرونده‌هایی را در فضای مجازی منتشر کرده اند که از هک شدن «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» (سوئیفت) به وسیله آژانس امنیت ملی آمریکا حکایت دارد. ارزش این اطلاعات در بازار سیاه بیش از 2 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.
گفته می‌شود آژانس امنیت ملی آمریکا این ابزارهای مرتبط با هک اطلاعات را طراحی کرده است و به نظر می‌رسد از آن‌ها برای دسترسی غیر قانونی به سامانه بانکی سوئیفت استفاده شده باشد. به گفته پژوهشگران، این اتفاق می‌تواند امکان نظارت مخفیانه بر تبادلات مالی را در اختیار دولت آمریکا قرار دهد.
این پرونده‌ها به وسیله گروه هکری «دلالان سایه» (Shadow Brokers) منتشر شده است. این گروه پیش‌تر به انتشار بد افزار در فضای مجازی مبادرت کرده بود.
اگر صحت این اطلاعات تأیید شود، انتشار آن‌ها به معنای درز مهمترین پرونده‌های مرتبط با آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) از زمان انتشار اطلاعات مرتبط با این سازمان به وسیله ادوارد اسنودن در سال 2013 است.
سوئیفت که مقر آن در بلژیک قرار دارد، در این خصوص اعلام کرد: «هیچ مدرکی در اختیار نداریم که از دسترسی غیرقانونی به شبکه و خدمات پیام‌رسان ما حکایت داشته باشد.»
سوئیفت سال گذشته هدف حمله موفقیت‌آمیز هکرها قرار گرفت که در اثنای آن تبهکاران توانستند از بانک مرکزی بنگلادش 81 میلیون دلار پول خارج کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها