هشدار در باره پیامد حمایت نکردن ازانقلاب یمن

هشدار در باره پیامد حمایت نکردن ازانقلاب یمن
چهارشنبه 8 تير 1390 - 18:00

سفير سابق يمن در لبنان با انتقاد از مواضع سست غرب و شوراي همکاري خليج فارس در قبال انقلاب مردم کشورش ، هشدار داد که پيامدهاي اين وضع تنها دامن يمني ها را نخواهد گرفت بلکه امنيت همه منطقه و جامعه جهاني را به خطر مي اندازد.

 محمد القباطي " چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : مواضع سرشار از ترديد غرب و شوراي همکاري خليج فارس ، سبب بي اعتمادي جوانان انقلابي به آنان شد به طوري که انقلابيون يمني عليه تلاش هاي جفري ويلتمن تظاهرات کردند.

وي بر ضرورت همراهي احزاب سياسي با انقلابيون جوان يمن تاکيد و خاطر نشان کرد : بايد به جهان نشان دهيم که مردم اين کشور از تعامل دوگانه در قبال ملت يمن به شدت ناخرسندهستند.

سفير سابق يمن در لبنان از هيات سازمان ملل خواست اين ديدگاهها را به سازمان ملل ابلاغ کرده و هشدار دهند که اگر اين مواضع سست در قبال انقلاب يمن ادامه يابد ، بعيد نيست که 3 تا 5 ميليون آواره و پناهنده يمني از کشور گريخته و به کشورهاي همسايه پناهنده شوند.

وي با انتقاد از سياست دوگانه آمريکا و غرب در قبال انقلاب هاي عربي ، اظهار داشت : آمريکايي ها اموال و سرمايه هاي سران نظام ليبي و سوريه را بلوکه کردند ؛ اما با وجود آن که شش ماه از انقلاب يمن مي گذرد ، هنوز اقدام مشابهي در قبال سران يمن از سوي غرب و آمريکا اتخاذ نشده است.

القباطي وضع رژيم حاکم در يمن در شرايط کنوني اين کشور را به کما تشبيه کرد و گفت : روساي همه سازمان ها و نهادهاي کليدي نظام در خارج از کشور هستند ؛فريبکاري در دستور کار قرار گرفته و همه تلاش ها براي به نتيجه رساندن راه حل مسالمت آميز براي برون رفت کشور از بحران به شکست کشانده مي شوند.
16:42  
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها