روز سخت مهاجران در دریای مدیترانه

روز سخت مهاجران در دریای مدیترانه
شنبه 26 فروردين 1396 - 09:33

براساس گفته مسئولان و شاهدان، بیش از دو هزار مهاجر که دیروز جمعه سعی داشتند خود از طریق دریای مدیترانه به اروپا برسانند در عملیات امداد و نجات از مرگ نجات یافتند و تنها یک پناهجو جان خود را از دست داد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا، طی 19 عملیات امداد و نجات توسط گارد ساحلی یا کشتی های تحت مدیریت سازمان های غیر دولتی، حدود 2074 مهاجر از غرق شدن نجات یافتند.
این مهاجران سعی داشتند مسیردریایی را با استفاده از 16 قایق پلاستیکی و سه قایق چوبی و نامطمئن طی می‌کنند.
بنا به گفته سازمان خیریه "پزشکان بدون مرز" در تویتر، در این عملیات، یک نوجوان که از سرنشینان یکی از قایق های پلاستیکی بود پیش رسیدن نیروهای امدادی جان خود را از دست داد اما کشتی وابسته به این سازمان سایر سرنشینان این قایق را نجات داد.

سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا با اعلام غرق شدن یک مهاجر، از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد.

سازمان پزشکان بدون مرز در ادامه افزود: دو فروند کشتی این سازمان به نامهای " أكواريوس وبرودنس" دستکم هزار نفر از سرنشینان نه قایق را از غرق شدن نجات دادند.

در چندین ویدئو که توسط امدادگران تهیه شده، مهاجران برای نجات و درخواست کمک از آنها خود را به آب انداخته بودند.
در همین حال "زامیت لوبی" عکاس رویترز که در عرشه کشتی فینیکس حضور داشت، تصریح کرد که "در طول 19 سال پوشش خبری درخصوص حکایت مهاجران، چیزی را که امروز مشاهده کردم هیچوقت ندیده بودم.
وی گفت: کشتی فینکس در یکی از عملیات ها حدود 134 نفر را نجات داد که همه آنها از کشورهای صحرای جنوب آفریقا بودند.

به گفته نجات یافتگان، کشتی های وابسته به گارد ساحلی ایتالیا با نجات سایر مهاجران، آنها را به بنادر ایتالیا انتقال دادند.

گفتنی است بنا به اعلام، سازمان بین المللی مهاجرت حدود 32 هزار مهاجر طی سال جاری تاکنون خود را به اروپا رسانده اند در حالیکه بیش از 650 نفر جان خود را از دست دادند یا در دریا ناپدید شدند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها