دبير کل مجمع ملي دمکراتيک بحرين :

بی اعتمادی به کمیته حقیقت یاب بحرین

بی اعتمادی به کمیته حقیقت یاب بحرین
چهارشنبه 8 تير 1390 - 18:13

دبير کل مجمع ملي دمکراتيک بحرين گفت : ملت بحرين به کميته هاي تحقيقي که مقامهاي اين کشور تشکيل داده اند، هيچ اعتمادي ندارند.

فاضل عباس روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت : اثري از کميته هاي حقيقت ياب که مقام های بحرين در ماه فوریه تشکيل داده اند، وجود ندارد و تشکيل اين کميته ها هيچ نتيجه اي نداشته است.

عباس افزود : اگر مسئولان بحريني در رسيدن به واقعيت ها جدي هستند، چرا با ورود هيات کميسارياي حقوق بشر سازمان ملل به بحرين مخالفت کردند.

وي با طرح اين سوال که آيا تحقيقات اين کميته جديد، شهرونداني را که در زندان ها مورد شکنجه قرار گرفته و به شهادت رسيده اند شامل مي شود؟ افزود تحقيقات انجام شده تنها مربوط به ماه هاي فوريه و مارس است و حتي همه رويدادهاي ماه هاي مذکور را شامل نمي شود.

وی پرسید : سرنوشت افرادي که مرتکب جنايت و نقض حقوق بشر شده اند، چيست ؟ آيا اين افراد محاکمه مي شوند؟

عباس از مسئولان بحريني خواست که به هيات کميسارياي سازمان ملل اجازه سفر به منامه بدهند و همچنین از وزارت کشور خواست که مجوز برگزاري تظاهرات روز پنجشنبه را صادر کند.

دبيرکل مجمع ملي دموکراتيک بحرين از رفتار دوگانه رژیم حاکم که از یک سو مدعي است به شهروندان آزادي بيان مي دهد و درعين حال تظاهرات مسالمت آميز آنها را سرکوب مي کنند ، انتقاد کرد و گفت : موضع دوگانه در قبال جهانيان و مردم بحرين امري مردود است و مسئولان بايد موضعي واحد داشته باشند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها