خوش بینی شرکت آرامکو از تعادل تقریبی بازار نفت

خوش بینی شرکت آرامکو از تعادل تقریبی بازار نفت
شنبه 26 فروردين 1396 - 21:47

مدیر عامل شرکت آرامکو از به تعادل رسیدن تقریبی بازار نفت ابراز خوش بینی و پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت خام در دهه های آینده افزایش یابد.

العالم - عربستان

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم ، امین الناصر مدیراجرایی شرکت ارامکو عربستان روزجمعه گفت عرضه در مقایسه با تقاضا در سال های آینده رو به کاهش است و موضع بازار درآینده بر زمینه ای مستحکم تر و به شکل روزافزون شکل خواهد گرفت.
وی پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت و گاز افزایش یابد و نیز پیش بینی کرد که در سال های آینده، تقاضا برای خودروهای بیشتری که با سوخت قدیمی کار می کنند درمقایسه با خودروهای برقی افزایش یابد، علیرغم اینکه موتورهایی کارآمدتر عرضه شده است و از نرژی تجدید پذیر در برخی از وسایل حمل ونقل سبک استفاده می شود.
الناصر معتقد است از مهم ترین دلایلی که بر بازار فشار آورده است، علیرغم توافق اوپک درباره کاهش تولید، تعداد سکوهای حفاری فعال در آمریکا برای تولید نفت شیل وافزایش هام آمریکا است.
وی درباره صادرات آرامکو گفت که بین 60 تا 70 درصد از این صادرات به بازار آسیا می رود.
شرکت آرامکو تلاش می کند تا تولید گاز خود را نیز افزایش دهد و پیش بینی می کند که این میزان تولید به دوبرابر افزایش به 23 میلیارد فوت مکعب در روز در دهه آینده برسد.
آرامکو آماده می شود تا درسال آینده سهام های خود را در بورس قرار دارد و تلاش می کند تا ارزش شرکت را به دو تریلیون دلار برساند.
215

پربیننده ترین خبرها