العالم - گوناگون
ایجکت کردن به خاطر احتمال از کار افتادن سیستمهای الکترونیکی جنگنده در زمان خطر به صورت مکانیکی صورت میگیرد.
وقتی خلبان دسته ایجکت را میکشد به طور خودکار شیشه محافظ بالای سر خلبان کنده میشود. در کسری از ثانیه راکت مخصوص زیر صندلی خلبان فعال شده و او را به همراه صندلی با سرعت زیادی به بیرون پرتاب میکند. در این حالت ممکن است که صندلی حامل خلبان به چندین متر بالاتر از جت پرتاب شود و اکنون خلبان باید دسته باز شدن چتر نجات مخصوص را بکشد تا چتر آزاد شده و او را به زمین برساند.
خبرآنلاین