یلدریم: صفحۀ جدیدی در دموکراسی ترکیه باز شد

یلدریم: صفحۀ جدیدی در دموکراسی ترکیه باز شد
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 23:49

نخست وزیر ترکیه پس از موافقت اکثر مردم کشورش با تغییر قانون اساسی از طریق همه پرسی اعلام کرد که در تاریخ دموکراسی ترکیه، صفحه جدیدی باز شده است.

العالم - ترکیه

به گزارش شبکه تی‌آر‎تی، بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه یکشنبه شب طی سخنانی در مقر حزب حاکم «عدالت و توسعه» پس از موافقت مردم این کشور با تغییر قانون اساسی از طریق همه پرسی اعلام کرد که این مردم هستند که سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند.

وی ضمن تشکر از مردم ترکیه در داخل و خارج از کشور که در همه پرسی تغییر قانون اساسی شرکت کردند، اعلام کرد که صفحه جدیدی در تاریخ دموکراسی این کشور باز شده است.

یلدریم تاکید کرد که نتایج همه پرسی امروز برای تغییر قانون اساسی ترکیه، نشان می دهد که مردم این کشور نظام ریاستی را می‌خواهند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز طی سخنانی، موافقت مردم ترکیه با همه پرسی را به حزب حاکم تبریک گفت.

رسانه‌های ترکیه از جمله پایگاه «دیلی صاباح» نزدیک به دولت این کشور، روز یکشنبه از پیروزی خفیف جنبش «آری»، در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی خبر دادند.

در حالی که با توجه به تبلیغات گسترده دولت به نفع تغییر قانون اساسی، تصور می‌شد حمایت گسترده‌ای از این طرح صورت گیرد، تنها حدود 51% شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی به آن رأی مثبت دادند.

قانون اساسی جدید از سال 2019 اجرایی می‌شود و با توجه به در نظر گرفتن دو دوره پنج ساله برای رئیس جمهور، راه را برای ادامه حکومت «رجب طیب اردوغان» بر ترکیه تا سال 2029، باز می‌کند.

 

منبع: فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها