پیشروی نیروهای عراقی در منطقۀ قدیمی موصل

پیشروی نیروهای عراقی در منطقۀ قدیمی موصل
دوشنبه 28 فروردين 1396 - 00:15

نیروهای عراقی از حمله جدیدی به بخش قدیمی موصل خبر دادند که در جریان آن، تسلط ارتش برمنطقه مشرف بر مسجد النوری بیش از پیش خواهد شد.

العالم - عراق
به گزارش پایگاه روسیا الیوم، نیروها عراقی به دلیل  سنگر گرفتن افراد مسلح در داخل این بخش قدیمی و پر جمعیت موصل به کندی پیش روی می کنند. تانک ها و خودروهای بزرگ نیز به دلیل تنگ بودن خیابانها امکان فعاتلیت زیادی در منطقه نداردند. از سوی دیگر نیروهای عراقی قصد دارند برای غیر نظامیان محاصره شده امکان خروج از منطقه را فراهم کنند.

در جریالن پیشروی های تازۀ نیروهای عراقی، آنان بیشتر به مسجد النوری که دارای ارزش نمادین است نزدیک شدند. این مسجدی است که ابوبکر بغدادی سرکرده داعش از آنجا ایجاد دولت خلافت را در عراق و سوریه اعلام کرد.

"رائد شاکر " فرمانده پلیس فدرال عراق نیز امروز از پیشروی حدود 200 متر به سوی مرکز قدیمی واقع در ساحل غربی موصل خبر داد. جودت با صدور بیانیه ای گفت: یگان هایی از پلیس فدرال بامداد امروز عملیات غافلگیر کننده ای را ازمنطقه قضیب البان به سوی این منطقۀ قدیمی آغاز کردند.
وی افزود: تک تیراندازهای پلیس فدرال نیز در بامهای ساختمان ها مساقر شده و بر منطقه مشرف بر مناره الحدباء واقع در مسجد النوری تسلط یافته اند.

یک منبع امنیتی دیگر نیز گفت: اعضای داعش از موتورهاسیکلت های بمب گذاری شده استفاده می کنند. در این حال، نیروهای عراقی تلا ش دارند منازل مسکونی را از موتورهای مملو از مواد منفجره دور نگاه دارند.

217
 

پربیننده ترین خبرها