لاوروف: امیدواریم اقدامات یک جانبه واشنگتن در کره شمالی تکرار نشود

لاوروف: امیدواریم اقدامات یک جانبه واشنگتن در کره شمالی تکرار نشود
دوشنبه 28 فروردين 1396 - 17:46

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو امیدوار است واشنگتن اقدامات یکجانبه خود در سوریه را در کره شمالی تکرار نکند.

العالم ـ اروپا ـ اسیا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی لاوروف در یک نشست مطبوعاتی با همتای سنگالی خود در مسکو گفت: امیدوارم واشنگتن اقدامات یکجانبه ای مشابه آنچه که اخیرا در سوریه مرتکب شده است، تکرار نکند و آمریکا به شیوه ای که ترامپ بارها در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود، پایبند باشد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: در صورتی که اظهارات مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا درباره پایان مرحله "صبر استراتژیک آمریکا" درقبال پیونگ یانگ، تهدیدی علیه کره شمالی محسوب شود، مسلما "راهی بس خطرناک" به شمار می آید.

کرملین روزدوشنبه بار دیگر تمام طرفهای ذیربط را به خویشتنداری و دست نزدن به اقدام های تحریک آمیز در شبه جزیره کره دعوت کرد و دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: خواهان تداوم هماهنگی تلاشها در چارچوب محافل بین المللی به منظور حل و فصل مساله کره شمالی هستیم.

لاوروف از سوی دیگر در واکنش به اظهارات هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی رییس جمهورمبنی بر اینکه زمان آن فرارسیده است تا مناقشاتی قاطع با روسیه درباره اقداماتش در سوریه صورت بگیرد، گفت: این شیوه غیرقابل قبول است و مسکو اظهارات ترامپ را که بار دیگربر بهبود روابط با روسیه تاکید کرده بود، مدنظر قرار می دهد. مسکو برای اینگونه همکاری آماده است.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه نباید برای دور جدید مذاکرات سوریه در ژنو وقت کشی کرد، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات در ماه بعد در ژنو پس از نشست آستانه برگزار شود.

لاوروف تصریح کرد که پیش بینی می شود نشست آتی درباره سوریه در ژنو بعد از سوم یا چهارم می، به عبارتی دیگر پس از نشست آتی در آستانه، برگزار شود.

وی گفت: امیدواریم که دی میستورا زمان مناسب را تعیین کند؛ زیرا احتمال می رود که حلول ماه مبارک رمضان در پایان ماه می باشد و شاید تا پایان ماه مبارک باید منتظر ماند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ما بر این باوریم که نباید وقت کشی کرد.

210

پربیننده ترین خبرها