یکی از معاونان ارشد بغدادی کشته شد

یکی از معاونان ارشد بغدادی کشته شد
دوشنبه 28 فروردين 1396 - 20:01

یک منبع محلی در استان نینوا تاکید کرد که یکی از معاونان برجسته ابوبکر بغدادی به ضرب گلوله افرادی ناشناس در مرکز تلعفر در غرب موصل کشته شد.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع محلی افزود: افراد ناشناس حسب الله القوقازی معروف به امیرقوقاز را نزدیک منزلش در مرکز شهر تلعفر در غرب موصل ترور کردند. این خانه متعلق به یک افسر امنیتی بود که پس از اشغال تلعفر در سال 2014 به دست داعش افتاد.

به نوشته السومریه نیوز، این منبع اظهار داشت که قوقازی معاون البغدادی بود و قتل او سبب شد تا داعش حالت هشدار عمومی اعلام کند و عملیات پاکسازی گسترده در برخی محله های مسکونی شهر به منظور پیدا کردن عاملان این حمله به راه انداخت.

منبع مزبور خاطرنشان کرد: ترورهای مکرر علیه سران ارشد داعش در تلعفر دومین پایگاه مهم داعش پس از موصل بیانگر وجود اختلافاتی عمیق در ساختار این گروه تروریستی است که به تنشهایی عمیق میان سران آن منجر شده است؛  همچنین برخی ظن و گمان ها وجود دارد که برخی از این ترورها در راستای تلاش برای تسلط بر مقام و منصب هاست.

تلعفر در استان نینوا همچنان تحت کنترل داعش است و این در حالی است که الحشد الشعبی به پاکسازی این شهر و توابع آن ادامه می دهد و تاکنون تلفات گسترده جانی وتجهیزاتی در صفوف داعش بر جای گذاشت.

از سوی دیگر حمله ای مبهم و مرموز علیه زندانی در تلفعر صورت گرفت که به کشته شدن 3 تن از نگهبانان و آزادی 7 نفر از بازداشت شدگان انجامید.

در این زندان حدود 15 الی 20 نفر از اعضای جداشده از داعش محبوس هستند که طی ماههای گذشته توسط داعش بازداشت شدند. در این حمله که نخستین عملیات در نوع خود به شمار می رود، سلاح های صداخفه کن بکار رفته است و اغلب کسانی که آزادشده اند، از ملیتهای عربی بودند.

210

پربیننده ترین خبرها